شناسهٔ خبر: 92925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک‌سال گذشته صورت گرفت؛

مرمت شانه های محورهای شهرستان مهاباد به طول ۱۴۲ کیلومتر

شانه سازی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: در یک‌سال گذشته ۱۴۲ کیلومتر از شانه های محورهای مواصلاتی شهرستان مهاباد اصلاح و مرمت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان‌غربی)، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهاباد اظهار داشت: در یک‌سال گذشته با تلاش و همت شبانه روزی راهداران کارها و خدمات بسیاری در حوزه راهداری شهرستان مهاباد انجام گرفت که امید است گامی در جهت ایمن سازی محورها و ایجاد امنیت و آسایش کاربران جاده ای این حوزه استحفاظی باشد.

وی افزود: لکه گیری محورها به مقدار افزون بر ۶ هزار متر مربع، ۳۹ دستگاه پل لایروبی و تنقیه، نزدیک به ۶۴۰۰ متر مکعب خاکبرداری ریزش و رانش، ۱۴۲۰ متر مکعب شن ریزی، ۱۸۷ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی محور ها، ۲۴۸ کیلومتر ترمیم و رگلاژ شانه ها، ۱۵ مورد رفع تقاطع و نقاط پر حادثه، شستشوی ۱۲ هزار عدد تابلو، علائم، گاردریل ها، جداول و نیوجرسی و حفاظ و نرده پل ها و نصب ۵۹ عدد گاردریل خلاصه ای از خدمات انجام گرفته راهداری شهرستان مهاباد در یکسال گذشته است.

خادمی اظهار داشت: سال گذشته ۱۴۲ کیلومتر اصلاح و مرمت شانه ها در محورهای مواصلاتی شهرستان مهاباد انجام گرفته و ۳۵۵ گاردریل از محورهای شهرستان جمع آوری، تعمیر و بازسازی شده است .

وی افزود: در این مدت ۳۰۰ تابلو و علائم در جاده های مهاباد نصب و نزدیک به ۱۹۰۰ تابلو و علائم نیز جمع آوری، اصلاح و مرمت شده اند و همچنین ۲۲ عدد چراغ های روشنایی یا چشمک زن نصب و تعمیر و ۷۰ عدد چراغ های هشدار دهنده چشمک زن نیز تعمیر و باز سازی شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهاباد اظهار داشت: برای ایمنی بیشتر محورهای شهرستان سال گذشته ۵۵ عدد نیوجرسی، ۶۰۵ عدد چشم گربه ای، ۵۵ عدد میله پلاستیک جدا کننده در جاده ها نصب و جایگذاری و ۸۸ کیلومتر خط کشی در محورهای اصلی و فرعی مهاباد انجام گرفت.

خادمی گفت: سال گذشته طول عملیات برف روبی در شهرستان مهاباد ۲۳۵ کیلومتر بود که حداقل در ۳۱ نوبت انجام گرفت و حجم عملیات برف روبی هم نزدیک به ۵ میلیون متر مکعب و ماسه و نمک پاشیده شده بالغ بر دو هزار تن بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد در امسال نیز با همت و تلاش شبانه روزی راهداران کارهای بیشتر و بهتری برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی شهرستان مهاباد انجام شود.