شناسهٔ خبر: 92957 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال گذشته صورت پذیرفت؛

آموزش مجازی افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ راننده بخش حمل و نقل سیستان و بلوچستان

کامیون.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۷۶۵ راننده بخش حمل و نقل عمومی جاده ای بار و مسافر این استان سال ۹۹ آموزش های تخصصی را به صورت مجازی فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۷۶۵ راننده بخش حمل و نقل عمومی جاده ای بار و مسافر این استان سال ۹۹ آموزش های تخصصی را به صورت مجازی فرا گرفتند.

باقری با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری دوره آموزشی تخصصی رانندگان از روش حضوری به مجازی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: در این دوره‌های آموزشی عناوینی نظیر بدو خدمت باری و مسافری و حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک و همچنین بارهای ترافیکی به رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای استان ارائه و برای رانندگان گواهی نامه صادر می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان باز آموزی دانش حرفه ای و به روز کردن اطلاعات رانندگان و همچنین آماده کردن رانندگان جدید از نظر علمی را از اهداف برگزاری دوره های تخصصی عنوان کرد.

باقری ارتقای فرهنگ ترافیکی در سیستان و بلوچستان را از مهمترین اولویت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در این استان ذکر کرد و افزود: درحال حاضر ۶ هزار و ۴۷۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای بار و سه هزار و ۱۶۲ دستگاه ناوگان مسافری از قبیل اتوبوس، مینی بوس و سواری در سیستان و بلوچستان فعال بوده و تعداد ۹ هزار و ۱۴۰راننده در بخش باری و ۲ هزار و ۵۸۴ راننده در حوزه مسافر درحال ارائه خدمات به هموطنان هستند.