شناسهٔ خبر: 92961 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در پایتخت/کاهش دما در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر/بارش باران در شرق، شمال‌غرب، نوارجنوبی البرز و زاگرس

باران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش در مناطق شرق، شمال‌غرب، استان‌های واقع در نوار جنوبی البرز و زاگرس خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در برخی نقاط نوار شرقی کشور، شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، سواحل دریای‌خزر و اردبیل و استان‌های واقع در نوار جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، روی دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلوبه و بویراحمد و فارس، بارش باران رخ می‌دهد.

گودرزی ادامه داد: برای بعدازظهر و اوایل وقت امشب، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و برای مناطق مستعد و کوهستانی احتمال رخداد تگرگ وجود دارد. امروز دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، کاهش پیدا می‌کند و دریای‌خزر هم مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل دریای‌خزر، اردبیل و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برای استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس، بارش ادامه دارد. از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، وزش بادهای شدید و توام با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

گوردزی گفت: برای تهران نیز امروز بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید پیش‌بینی شده است.