شناسهٔ خبر: 92974 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به زودی انجام می شود؛

افتتاح قسمتی از بزرگراه ارومیه- سرو به ارزش ١٢٠ میلیارد ریال

سرو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد: هفته آینده، ٣ کیلومتر از بزرگراه ارومیه- سرو به ارزش ١٢٠ میلیارد ریال در قالب پویش ١۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از مراحل پایانی بزرگراه ارومیه- سرو گفت: بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو در مراودات اقتصادی ایران و ترکیه نقش آفرین بوده و تکمیل این مسیر ترانزیتی در ساماندهی یکی از مهمترین راه‌های مرزی آذربایجان‌غربی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های پایانه مرزی سرو اثربخش است.

سید محسن حمزه لو با بیان اینکه در هفته آینده ۳ کیلومتر از این محور افتتاح می شود، افزود: با توجه به اهتمام دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های مرز و هم‌مرزی استان با کشورهای ترکیه، عراق و آذربایجان، ارتقای کیفیت جاده‌های منتهی به پایانه‌ سرو از عملکردهای شاخص دولت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه محور ارتباطی پایانه مرزی سرو به‌صورت آنتنی و از کریدورهای بزرگراهی کشور منشعب شده، تصریح کرد: تخصیص اعتبار کافی و شروع عملیات ساخت بزرگراه بین ­المللی ارومیه- سرو به طول ۵۱ کیلومتر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که تا پایان خرداد ۱۴۰۰ با اتمام عملیات باقی­مانده، بهره­ برداری کامل از این محور محقق می­ شود.

قبل از دولت تدبیر و امید، ۸ کیلومتر و در هشت سال گذشته ۲۵ کیلومتر از بزرگراه ارومیه- سرو احداث شده است.