شناسهٔ خبر: 92978 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها:

بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد يک پروژه ملی است

جلسه در نشستی با حضور اعضای هيات مديره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران مقدمات و تمهيدات لازم برای شروع پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در نشستی با موضوع کنترل پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونین و برخی از مدیران کل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، حسین اسفندیاری، عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها از پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ به عنوان یک پروژه ملی یاد کرد که تاثیر مستقیمی بر شبکه پروازی فرودگاه‌های کشور دارد و از این رو هر یک از مسوولان مرتبط می‌بایست نقاط بحرانی و شرایط عدم قطعیت تاثیرگذار بر زمانبندی پروژه را در حوزه خود شناسایی کنند و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی لازم را به عمل آورند. 

وی تاکید کرد: میزان تاثیرگذاری این پروژه بر صنعت هوانوردی کشور به اندازه‌ای است که مقام عالی وزارت راه و شهرسازی هر هفته گزارش مرتبط با شرایط پروژه را مستقیم از مدیرعامل شرکت دریافت و پیشرفت کار را رصد می‌کند.

همچنین، ابراهیم مرادی، عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و راهبر فرودگاه مهرآباد به عنوان مدیر پروژه گزارشی از اقدامات فرودگاه مهرآباد در خصوص تشکیل کارگروه اجرایی بهسازی باند ۲۹ چپ و برگزاری جلسات متعدد با ایرلاین‌ها و ارگان‌های مرتبط  در خصوص هماهنگی بیشتر به منظور انجام بهتر و استاندارد پروژه ارایه  و راهکارهای تسریع در روند انجام پروژه را عنوان کرد.

مسعود نیکبخت، معاون عمليات هوانوردي شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز ضمن ارایه گزارش از میزان پیشرفت پروژه نصب ILS باند ۲۹ راست مهرآباد ابراز امیدواری کرد که با تلاش متخصصان الکترونیک هواپیمایی مهرآباد و ستاد، این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

در این جلسه همچنین مقرر شد حبیب‌اله داوودی‌دانا، مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ارزیابی ریسک باند ۲۹ راست را از دانشگاه صنعتی شریف پیگیری کند.

محمد الهی‌نیا، معاون عملیات هوانوردی مهرآباد نیز طی سخنانی گفت: جمع‌بندی نهایی دستورالعمل بهره‌برداری از باند ۲۹ راست در حال انجام است و به محض تایید آن از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اقدامات لازم جهت آموزش کارکنان برج مراقبت پرواز فرودگاه انجام خواهد شد.

در این جلسه که حسین اسفندیاری، عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی، ابراهیم مرادی، عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد و مدیره پروژه، مسعود نیکبخت، معاون عمليات هوانوردي، مصطفي صفايي معاون عمليات فرودگاهي، حبیب‌اله داوودی‌دانا، مدیر ایمنی، محمدرضا زحمتکشان، مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه ها، معاونان مرتبط فرودگاه مهرآباد و مدیرعامل گروه مشارکت و مشاور پروژه حضور داشتند، مقرر شد؛ گروه مشارکت، برنامه زمان‌بندی نهایی روند اجرای پروژه را به مشاور پروژه و اداره کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها ارایه کند و طرح پیشنهادی در مدت ۷۲ ساعت از وصول، جهت آغاز فاز عملیاتی پروژه ابلاغ شود.