شناسهٔ خبر: 92998 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید و خیزش گرد‌وخاک در نوار شرقی کشور/ تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته آتی

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته آتی و وزش باد شدید و خیزش گرد‌وخاک در نوار شرقی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی اعلام کرد.

گودرزی گفت: امروز در سه استان ساحلی خزر و اردبیل بارش باران رخ خواهد داد. همچنین در استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، زنجان، اصفهان، نیمه شمالی فارس، نیمه شمالی سمنان، کرمان، یزد، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و یویر احمد، جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شرق سیستان و بلوچستان، ارتفاعات خراسان رضوی و ارتفاعات هرمزگان برای ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. برای مناطق مستعد احتمال رخداد تگرگ نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه بارش‌ها تا اوایل هفته آتی با شدت و ضعف ادامه دارد، افزود:  از امروز تا آخر هفته در نوار شرقی به ویژه زابل باد شدید و خیزش گرد‌وخاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه شنبه دریای خزر مواج است و از روز چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل خزر روند افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

وی افزود: آسمان تهران امروز بعدازظهر ابری است و در بعضی ساعات وزش باد رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد. بیشینه دما امروز در تهران ۲۸ درجه سانتیگراد است.