شناسهٔ خبر: 93042 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خسارت ۲۱۵ میلیارد ریالی سیل اخیر به راه ها و ابنیه های فنی استان سمنان

خسارت سیل.jpg مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ی استان سمنان از برآورد خسارت ۲۱۵ میلیارد ریالی سیلاب های اخیر به راه ها وابنیه فنی محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان)، احسان منصورکیایی گفت: در پی بارش های هفته گذشته  و جاری شدن سیل در حاشیه محورهای مواصلاتی  ۲۱۵ میلیارد ریال خسارت به راه ها و ابنیه فنی شهرستانهای سرخه، گرمسار و دامغان وارد شد.

صدمه به ۱۳۲ دستگاه ابنیه فنی در محورهای استان 

وی با اشاه به آنکه وقوع سیلاب به ۱۳۲ دستگاه ابنیه فنی در حوزه محورهای استان صدمه وارد کرد، گفت: با همت نیروهای راهداری و بهره مندی از امکانات و تجهیزات و مشارکت سایر دستگاه های امدادی عملیات امداد رسانی و پاکسازی رسوبات و گل و لای از سطح  محورها در اسرع وقت انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان سمنان ادامه داد: وقوع بارش طی چند روز متوالی در حوزه شهرستان دامغان منجر به ورود  گل ولای به سطح راه، تخریب دریواسیون ها و جسم راه، تخریب شانه راه، تخریب رادیه و برید و آسیب به ۹۳ دستگاه ابنیه فنی در محور دامغان - جندق و معلمان – طرود شد که میزان خسارات  وارده در این شهرستان حدود ۱۹۹ میلیارد ریال برآورد می شود.

وی ادامه داد: در حوزه شهرستان های گرمسار و آرادان وقوع سیلاب باعث ورود لای به سطح راه و تخریب دریواسیون در محورآرادان- سرخه محدوده سید آباد، تخریب شانه راه و بروز خسارت به ۳۶ دستگاه ابنیه فنی شد که مقدار خسارات وارده درحدود ۱۱ میلیارد ریال برآورد می شود.

منصور کیایی با اشاره به برآورد خسارت ۵ میلیارد ریالی در شهرستان سرخه گفت: سیل باعث آب شستگی شانه و تخریب محورهای روستایی اسد آباد-نظامین  و محور روستایی جمشید آباد-ایج-امام زاده عبدالله و جوین شد.

  منصورکیایی در پایان افزود: راهداران از همان لحظات اولیه بروز سیلاب با حضور در محل اقدامات لازم برای بازسازی و جلوگیری از خسارات بیشتر را انجام دادند و امید است با تلاش شبانه روزی راهداران و تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی خسارات بوجود آمده شاهد تسریع در بازسازی و زدودن اثرات ناشی از سیل باشیم.