شناسهٔ خبر: 93049 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تأیید نهایی بیش از ۱۲۰۰ فرهنگی در اقدام ملی مسکن چهارمحال و بختیاری

DM2A5799.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ضمن اعلام نزدیک به ۲۵۰۰ متقاضی فرهنگی حائز شرایط معرفی شده از تأیید نهایی یک هزار و ۲۴۴ آنها در طرح اقدام ملی مسکن استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در جلسه پیگیری طرح اقدام ملی مسکن استان اعلام کرد: تعداد ۴ هزار و ۱۶۵ نفر از فرهنگیان استان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده، که از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۴۹۹ متقاضی پس از طی مراحل استعلام، حائز شرایط معرفی شده و یک هزار و ۲۴۴ متقاضی به تأیید نهایی رسیده اند.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، افزود: متناسب با ثبت نام فرهنگیان و ظرفیت موجود در پروژه های شهرهای دارای ظرفیت، متقاضیان در این پروژه ها جایگزین می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین ادامه داد: ساماندهی و گروه بندی متقاضیان این قشر که ثبت نام آن ها به تأیید نهایی رسیده است، می بایست توسط اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شود و همین طور احراز شرایط متقاضیان و بررسی سابقه سکونت متقاضیان در شهرهای مورد تقاضا نیز توسط اداره کل مذکور انجام خواهد شد.

وی محدودیت زمین در مرکز استان را نیز یادآور شد و گفت: از ابتدا محله ۳۴ منظریه برای طرح اقدام ملی مسکن با پیش بینی ۳۰۵۰ واحد درنظر گرفته شد و در ادامه تعدادی زمین برای ساخت ۱۵۰ واحد در محله ۳۹ هم برای این منظور اختصاص داده شد و با توجه به آمار تأیید نهایی متقاضیان، این ظرفیت به اتمام رسید، در حال حاضر این محدودیت در شهرکرد وجود دارد و امیدواریم با اختصاص زمین در آینده بتوانیم مشکل تأمین زمین اقشار مختلف در این طرح را مرتفع نماییم.

 مقصودی به آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه واریز وجه و اتصال به پروژه متقاضیان در استان صورت گرفته و ساخت واحدها نیز در تعدادی از شهرها آغاز شده، لازم است فرهنگیان متقاضی که به تأیید نهایی رسیده اند در شهرهای دارای ظرفیت خالی بر اساس شیوه نامه اقدام ملی مسکن، نسبت به تکمیل سهم آورده اولیه و انجام تعهدات مربوطه اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با اشاره به استقبال خوب فرهنگیان در طرح اقدام ملی مسکن، خواستار مشخص شدن هرچه سریعتر وضعیت ثبت نام و جایگزینی متقاضیان در این طرح شد.

فرحناز قائد امینی همچنین ضمن تقدیر از تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان و همکاری با آموزش و پرورش در خصوص ثبت نام و انجام مراحل استعلام متقاضیان، از مدیرکل راه و شهرسازی خواست با توجه به پیگیری و تعداد بالای متقاضیان در مرکر استان، این موضوع نیز پیگیری و درصورت تأمین زمین، نگرانی همکاران فرهنگی در شهرکرد برطرف شود.