شناسهٔ خبر: 93053 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه سنندج خبر داد

تلاش برای حذف موانع و راه‌اندازی مجدد دستگاه ILS فرودگاه سنندج

فرودگاه سنندج مدير فرودگاه سنندج از برنامه‌ريزی برای حذف مانع پروازی دکل‌های برق راستای باند و عملياتی کردن مجدد دستگاه ILS خبر داد.

امیر عباس نظری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه‌های در دست اقدام فرودگاه سنندج در حوزه ایمنی به درزگیری سطوح پروازی، حذف دکل‌های برق در راستای باند و همچنین عملیاتی کردن مجدد دستگاه ILS اشاره و عنوان کرد: دستگاه کمک ناوبری فرودگاه به دلیل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده پروازی و نیز وجود دکل‌های انتقال برق در راستای باند عملا از مدار خارج شده بود که با پیگیری‌های انجام شده و انعقاد تفاهم‌نامه‌های چندجانبه با مبادی ذیربط استانی به زودی ارتفاع دکل‌های فشار برق به سطح استاندارد و مجاز کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرفرودگاه سنندج اظهار امیدواری کرد که پس از برطرف شدن موانع و راه‌اندازی مجدد دستگاه ILS ، ضمن افزایش ضریب ایمنی پرواز‌ها، شرکت‌های هواپیمایی به برقراری پروازها تمایل بیشتری نشان دهند.

وی افزود: ساماندهی بلوار اختصاصی فرودگاه، نصب دوربین‌های نظارتی، بهسازی دیوارهای ضلع جنوبی و همچنین ساماندهی زمین‌های کشاورزی در همسایگی ضلع جنوبی فرودگاه با همکاری دادستانی و دستگاه‌های ذی‌ربط از دیگر برنامه‌های فرودگاه در حوزه امنیتی طی سال جاری خواهد بود.

نظری زاده همچنین گفت: امسال سوله نگهداری تجهیزات هندلینگ فرودگاه به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین نصب دکل‌های روشنایی جهت آشیانه هلال احمر و تکمیل تاکسی وی روبه روی آشیانه هلال احمر از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این فرودگاه در سال جاری است.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه فرودگاه و همچنین امکانات موجود در سطح استان و نیز استقبال بخش خصوصی جهت راه اندازی مدرسه هوانوردی، تمام تلاش خود را جهت راه اندازی و حمایت از توسعه صنعت هوانوردی در این بخش انجام خواهیم داد.

مدیر فرودگاه سنندج همچنین گفت: با توجه به اینکه وجود تالاب در ضلع غربی فرودگاه و در محدوده استریپ پروازی باعث به وجود آمدن شرایط مناسب به عنوان یک زیست بوم طبیعی برای حیوانات و پرندگان شده و ریسک مخاطرات در سطوح پروازی را افزایش می‌دهد، روش‌های مختلط مدیریت ریسک، مدیریت پسماند، کنترل گونه‌های گیاهی و مدیریت انرژی سبز از مهمترین برنامه‌های فرودگاه در سال جاری است.