شناسهٔ خبر: 93063 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

امضای ۴ قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه الکترونیکی و مخابراتی بنادر کشور/ امضای قرارداد ۳۸۴ میلیاردی بخش خصوصی در بندرامیرآباد/ تشریح برنامه‌هاى سازمان بنادر در حوزه بندرى و اقتصادى به منظور تحقق شعار سال ١٤٠٠

کشتی در بندر چابهار تشریح برنامه های سازمان بنادر در حوزه بندری و اقتصادی برای تحقق شعار ۱۴۰۰ از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر ودریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

آسیب‌های جدی به حوزه دریایى و بندرى به دلیل تحریم‌ها وارد شد

بیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه پس از احیاى برجام؛ بازگشت شرکت‌هاى کشتیرانى و خطوط دریایی خارجی به حوزه حمل و نقل دریایى ایران قطعی است، گفت: ضرورت دارد، صنعت دریایی و دریانوردان آماده دوران پساتحریم‌ باشند. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

رشد۱۳درصدی صدور انواع گواهینامه دریانوردی در بنادر هرمزگان

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یکهزارو ۶۱۰ گواهینامه دریانوردی در سال ۹۹ از سوی اداره بازرسی و ثبت شناوران بنادر هرمزگان صادر و در این مدت ۱۶۷ گواینامه شناورهای ثبتی نیز ابطال شده است . (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

عزم راسخ سازمان بنادر برای ایجاد زیرساخت مورد نیاز برای فعالیت بخش خصوصی

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مشارکت سازمان بنادر و بخش خصوصى موجب شده تا شاهد ارتقاء وضعیت و عملکرد بنادری باشیم که به بخش خصوصی واگذار شده است. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

امضای ۴ قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه الکترونیکی و مخابراتی بنادر کشور

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، ۴ قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه الکترونیکی و مخابراتی بنادر کشور با شرکت های دانش بنیان امضاء شد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

حمایت جدی سازمان بنادر از تولید بار اول تجهیزات فناورانه بندری و دریایی

محمد راستاد در مراسم امضای ۴ قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه الکترونیکی و مخابراتی بنادر کشور با شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: یکی از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، تامین ایمنی دریانوردی است که این پروژه‌ها، در قالب تولید بار اول، نیازهای ایمنی دریانوردی کشور را تامین خواهد کرد. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

سازمان بنادر و دریانوردی در پشتیبانی از شرکت‌های سازنده داخلی پیشرو و الگو است

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق تولید تجهیزات مورد نیاز بندری و دریایی، پیشرو و الگو است.محمد صادق خیاطیان یزدی، در مراسم امضای ۴ قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه و مخابراتی بنادر کشور با شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه یک دهه از قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور می‌گذرد، گفت: هم‌اکنون از اعتمادی که به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود و با افزایش توانمندی‌های این شرکت‌ها، به خوبی پیداست که فضای کاری چقدر تغییر کرده است.  (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

امضای قرارداد ۳۸۴ میلیاردی بخش خصوصی در بندرامیرآباد

اولین قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال جدید به ارزش ۳۸۴ میلیارد ریال در زمینه احداث کارخانه تولید خوراک آماده دام و طیور در بندرامیرآباد به امضا رسید. مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در مراسم امضاء قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی، اظهارداشت: قرارداد کارخانه تولید خوراک آماده دام و طیور بلند مدت و ۲۵ ساله است که طرف سرمایه گذار طبق این قرارداد متعهد است  آن را در مدت یک سال در اراضی پسکرانه این بندر احداث کند. (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

جزییات «تست سریع کرونا» در قطب مسافری دریایی کشور اعلام شد

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی از انجام تست سریع کرونا در پایانه مسافری دریایی شهیدحقانی به عنوان قطب مسافری دریایی کشور خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مقابله با شیوع کووید ۱۹ در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفته است. چنگیز جوادپور با اشاره به انجام تست سریع کرونا در پایانه مسافری دریایی شهیدحقانی، اظهار داشت: در صورتی که مسافران نتیجه تست PCR خود را که مدت اعتبار آن ۲۴ ساعت است، همراه نداشته باشند باید تست سریع کرونا بدهند که با قیمت ۱۵۰ هزار تومان در پایانه مسافری انجام می‌شود.   (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)

تشریح برنامه‌هاى سازمان بنادر در حوزه بندرى و اقتصادى به منظور تحقق شعار سال ١٤٠٠

معاون امور بندرى و اقتصادى سازمان بنادر و دریانوردى در تشریح برنامه‌هاى این سازمان در حوزه بندرى و اقتصادى به منظور تحقق شعار سال ١٤٠٠ به ویژه در پسکرانه بنادر، گفت: طرح‌هاى سرمایه گذارى بندرى، طرح‌هاى صنایع تولیدی و تبدیلی محورهاى اصلى تعریف شده در این زمینه است. فرهاد منتصر کوهسارى در رابطه با برنامه‌های حوزه بندرى و اقتصادى این سازمان در راستای تحقق شعار سال ١٤٠٠ مبنى بر "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" به ویژه در پسکرانه بنادر، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در طرح‌هاى مختلفى را مدنظر قرار داده است که شامل طرح‌هاى سرمایه‌ گذارى بندرى، طرح‌هاى صنایع تولیدی و تبدیلی است و علاوه بر این اقدامات مختلفى در راستاى پشتیبانى و مانع‌زدایى به منظور توسعه و تسهیل فعالیت‌هاى صنعتى و تولیدى در پسکرانه بنادر تعریف شده است.   (ادامه این خبر را می توانید اینجا مشاهده کنید.)