شناسهٔ خبر: 93071 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

از سوی مدیر روابط عمومی سازمان هواشناسی کل کشور

برگزیدگان دومین جشنواره عکاسی و مسابقه هفت‌سین سازمان هواشناسی کشور معرفی شدند

کوروش محمدپور مدیر روابط عمومی سازمان هواشناسی برگزیدگان دومین جشنواره عکاسی سازمان هواشناسی و مسابقه هفت سین‌ این سازمان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کورش محمدپور، مدیر روابط عمومی این سازمان هم‌زمان با عید سعید فطر، ضمن تشکر از یکایک شرکت‌کنندگان دومین جشنواره عکاسی سازمان هواشناسی و مسابقه هفت‌سین‌، برگزیدگان این دو رویداد را معرفی کرد.

وی تصریح کرد: سازمان هواشناسی کشور در سال ۱۳۹۹ با هدف آشنایی و توجه بیشتر مردم به پدیده‌های هواشناسی و افزایش تعامل فرهنگی و هنری سازمان هواشناسی با جامعه و انعکاس خلاقیت و نگاه هنرمندانه شهروندان به پدیده‌های هواشناسی اقدام به برگزاری دومین جشنواره عکاسی با موضوعات: چشم‌اندازهای زمستانی، اشکال مختلف ابرها، تجهیزات هواشناسی، پدیده‌های جوی و سایر موضوعات مرتبط با هواشناسی کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور گفت: این جشنواره نیز همانند دوره پیشین مورد استقبال هم‌وطنان قرار گرفت و تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ که آخرین مهلت ارسال آثار بود، عکس‌های زیبایی از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال و پس از انجام مطابقت‌های لازم در اختیار هیات داوران قرار گفت.

دبیر دومین جشنواره عکاسی سازمان هواشناسی، خانم‌ها و آقایان: مهدی رشیدزاد، سینا امیرمکری، بهاره رحیمیان، نیلوفر رنجبر، محمدجواد خدابنده، سعید عرب عامری، سارا عطاری، مونا نحوی، مریم محمدی و زهرا ریاضی را به عنوان برگزیدگان این دوره معرفی کرد.

این مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره در شرایط پاندمی کرونا، ابراز امیدواری کرد، بتوانیم علاوه بر امیدآفرینی، باعث مشارکت مردمی، ایده پردازی، ارتقاء خلاقیت و انعکاس جذابیت‌های علم هواشناسی در مسیر فعالیت‌های فرهنگی و هنری شده باشیم.

محمدپور در خاتمه در خصوص مسابقه " هفت سین" نیز توضیح داد:  روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور در نوروز ۱۴۰۰ مسابقه "هفت سین" ویژه همکاران برگزار نمود و با نظر هیات داوران، خانم‌ها و آقایان: لادن جعفری طهرانی، مهناز نجف‌آبادی، سهیلا بیات، داوود سراج‌پور، علیرضا آقایان، علی فتحی و نسترن قبادی برگزیدگان این مسابقه هستند.

شایان ذکر است نخستین جشنواره عکاسی سازمان هواشناسی کشور، سال ۱۳۹۸ در دو بخش حرفه‌ای (دوربین‌های حرفه‌ای) و آماتور (دوربین‌های موبایلی) برگزار شد.