شناسهٔ خبر: 93076 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

باران، رعدوبرق و وزش بادهای شدید در تهران و ۲۸ استان کشور/ افزایش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر/گرد وخاک در تهران و جنوب‌غرب کشور

گردو خاک در تهران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام وضعیت جوی کشور برای امروز ۲۴ اردیبهشت و روزهای آتی از افزایش دما در بیشتر مناطق کشور تا اواسط هفته خبر داد.

فریبا گودرزی  کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۴ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شهر در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی،قم، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، جنوب یزد، کرمان، شمال هرمزگان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران، گلستان و شرق گیلان، رگبار باران، رعدوبرق و گاهی وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی شده است. همچنین در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

گودرزی ادامه داد: رگبار باران، رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی برای فردا در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، بلندی‌های سمنان، همدان، مرکزی، لرستان، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، فارس، کرمان و شمال هرمزگان ادامه دارد. همچنین بارش‌ تا اواسط هفته آتی با شدت و ضعف ادامه خواهد یافت.

وی افزود: از امروز تا سه‌شنبه در سواحل دریای‌خزر دمای هوا بین ۷ تا ۱۰ درجه افزایش دارد. همچنین در کل کشور از یکشنبه تا سه‌شنبه بیشتر مناطق کشور روند افزایش دما را خواهد داشت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز و فردا در ساعت‌های بعدازظهر با توجه به وزش بادهای شدیدی که در بخش‌هایی از استان مرکزی، قم، اصفهان، البرز و تهران رخ می‌دهد احتمال افزایش گردوخاک در این استان‌ها وجود دارد. برای دو روز آینده شرق و جنوب‌شرق کشور به ویژه برای شمال سیستان‌وبلوچستان و شرق کرمان، وزش بادهای شدید سبب خیزش گردوخاک می‌شود که کاهش دید را در جاده‌های مواصلاتی این استان‌ها به دنبال دارد.

وی توضیح داد: از اواخر وقت امشب و طی فردا با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب‌غرب کشور، پدیده گردوخاک برای  این مناطق وجود دارد. تهران امروز در ساعت‌های بعداز ظهر، افزایش ابر و وزش بادهای شدید، گاهی رگبار و رعد و برق را دارد.