شناسهٔ خبر: 93081 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی خبر داد:

هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان‌های پربارش/احتمال بارش تگرگ در مناطق کوهستانی و برخورد صاعقه

آبگرفتگی معابر سازمان هواشناسی با اعلام رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب ۲۴ اردیبهشت ماه از ایجاد رگبار، رعدوبرق و وزش باد در تهران و برخی از مناطق خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به رشد ابرهای همرفتی در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، هشدار داد.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، رشد ابرهای همرفتی در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب از امروز ۲۴ اردیبهشت آغاز و تا آخر وقت فردا شنبه ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد یافت. این وضعیت سبب ایجاد رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد که برای امروز استان‌های قم، مرکزی، نیمه غربی اصفهان و ارتفاعات استان های البرز و تهران، و برای فردا شبنه ۲۵ اردیبهشت استان‌های غرب اصفهان و ارتفاعات کرمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین این وضعیت سبب بالا آمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بارش تگرگ در مناطق کوهستانی و مستعد خواهد شد.

سازمان هواشناسی  پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از فعالیت‌های کوهنوردی بویژه در ساعات بعداز ظهر، حفظ و جمع‌آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها در مراتع، آمادگی سازمان‌ها و شهرداری‌ها برای آبگرفتگی معابر را برای کاهش مخاطرات توصیه کرد.