شناسهٔ خبر: 93085 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث افزون بر ۱۷۸ کیلومتر راه روستایی در سیستان و بلوچستان

کرمانشاه - راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۱۷۸ کیلومتر از راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار این استان بر اساس قانون برنامه ششم توسعه سال ۹۹ احداث شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۱۷۸ کیلومتر از راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار  این استان بر اساس قانون برنامه ششم توسعه سال ۹۹ احداث شد.

کرد اظهار داشت: در این راستا این استان توانست با احداث ۱۷۸ کیلومتر راه روستایی رتبه نخست کشور را در این بخش به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: تاثیر راه‌ها و جاده های ارتباطی به عنوان شریان‌های حیاتی در فرایند توسعه هر منطقه بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که در عصر کنونی توسعه یا عدم توسعه مناطق مختلف شهری و روستایی به وجود همین راه ها و جاده ها وابسته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: راه روستایی به عنوان ابتدایی‌ترین زیرساخت توسعه موجب تسهیل در فراهم کردن امکانات مورد نیاز به شمار می‌آید که هم از حیث کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها و هم تسهیل در فروش محصولات و تولیدات مربوطه از طریق برقرار کردن ارتباط آسان و ایمن به سایر نقاط حائز اهمیت است و موجب شکوفایی و توسعه اقتصادی مناطق مذکور می شود.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ايمن، سريع و باصرفه مستلزم بسترسازي و ايجاد راه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه افزون بر ۵۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در مناطق روستایی زندگی می کنند این اداره کل تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت راههای ارتباطی این مناطق بکار بسته است بطوری که در سالهای اخیر با همت مضاعف علاوه بر احداث راه های روستایی، اقدام به روکش آسفالت و بازگشایی محورهای سخت‌گذر برای تردد ایمن روستاییان گرامی استان نموده است.