شناسهٔ خبر: 93089 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیران ارشدکشوری و استانی صورت پذیرفت؛

آیین الحاق ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین جدید به ناوگان راهداری مازندران

مازندران- خرید ناوگان آیین الحاق ماشین آلات سنگین جدید به ناوگان راهداری مازندران با حضور معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل بحران و تجهیزات ماشین آلات سازمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در این مراسم با اشاره به ضرورت بازسازی ماشین‌آلات راهداری و حفظ توان آنها به عنوان یک سرمایه ملی بر آمادگی تجهیزات راهداری در فصول سال تاكید كرد و اظهار داشت: فن نگهداری صحیح و تعمیرات به موقع آنها در آمادگی ماشین آلات راهداری در همه فصول سال به ویژه در راهداری زمستانی نقش موثری خواهد داشت که در این زمینه اقدامات اساسی در دست اجراست.

اکبری در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی راهداران مازندران در سطح جاده های این استان  افزود: براساس حجم ترافيك ورودی و خروجی محورهای شريانی و استراتژيك بودن محورها، تداوم روند نوسازی ناوگان راهداری از برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است.

 اکبری از رانندگان ماشین آلات سنگین خواست: تا با مطالعه و شناخت کافی از ماشین آلات در اختیار نسبت به حفظ و  نگهداری مطلوب دستگاههای خود کوشا باشند.

وی همچنین اظهار کرد: طرح راهداری محوری به صورت سراسری در تمام مسیرهای کشور با هدف تسریع در پیشبرد طرح های راهداری و هم افزایی و بهره وری بیشتر از نیروهای راهداری است که در مرحله اول در محورهای پرتردد و شریانی اجرا می شود.

وی افزود: طرح های راهداری محوری شامل؛ ساماندهی تابلو و علائم، ساماندهی گاردریل ها، حذف و کاهش نقاط پر حادثه، لکه گیری، اصلاح شیب شیروانی، ترانشه برداری، پاکسازی و تسطیح حریم، شانه سازی و سایر طرح های مشابه است.

اکبری تاکید کرد: با اجرای این طرح افزایش ضریب ایمنی راه ها و کاهش تصادفات در راه های کشور شاهد خواهیم بود.

ارتقای کیفی جاده های مازندران نگاه ملی را می طلبد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد: هیچ جامعه ای به تعالی نمی رسد مگر آنکه از زیر ساخت های خوبی برخوردار باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: از آنجاییکه راه به عنوان زیر ساخت اصلی توسعه محسوب می شود باید برای ارتقای کیفی جاده های مازندران نگاه ملی داشت.

 مهدی رازجویان با بیان اینکه نمی توان خدمات ملی را با اعتبارت استانی ارایه داد، افزود: اختصاص اعتبارات نه تنها در توسعه راه ها، بلکه نقش اصلی در بالا بردن سطح امنیت جاده های استان خواهد داشت. 

معاون استاندار مازندران با اشاره به این که باید مدیران مدیریت جهادی محور فعالیت های خود قرار دهند، اظهار داشت:  خوشبختانه به پاس تلاش های جهادی مجوعه راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در سال گذشته شاهد افزایش ارتقای ایمنی جاده ها و کاهش آمار فوتی های ناشی از تصادفات در سطح جاده های برون شهری مازندران بودیم.

وی همچنین پاکسازی و زیبا سازی محور های استان را از انتظارات مطرح از مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد و گفت : برای بازگرداندن جاده های مازندران به اصل خود راهداری باید در صف اول باشد.

خرید و نوسازی ماشین‌آلات از اقدامات شاخص این اداره کل در حوزه راهداری بود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران نیز در این مراسم عنوان کرد: خرید و نوسازی ناوگان ماشین‌آلات از قبیل هفت دستگاه لودر و دو دستگاه بیل مکانیکی ازجمله اقدامات شاخص این اداره کل در حوزه ماشین‌آلات بوده است.

 عباسعلی نجفی ادامه داد: برای خرید نه دستگاه ماشین آلات مذکور اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد هزینه شد.

وی خاطر نشان ساخت: ماشين‌آلات جديد با تخصيص از محل اعتبارات ملي و استاني به شریان های اصلی استان سوادکوه، هراز، کندوان، کیاسر و محور کوهستانی تنکابن توزیع شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح کرد: در همین راستا نیز ۴۵ دستگاه ماشین آلات راهداری با صرف اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال بازسازی اساسی و تعمیر کامل شد.

وي با تاکید بر ضرورت ایجاد برنامه مدون نگهداری ماشین آلات تصریح کرد: برای استفاده بهینه و افزایش طول عمر ماشین آلات و تجهیزات راهداری، اجرای یك برنامه دقیق امری ضروری است که در این راستا طرح مراقبت از آنها یکی از مواردی است که باید برای ماشین‌الات سنگین، نیمه سنگین وسبک به طور جدی در دستور کار باشد.

 نجفی  با اشاره به اهمیت نگهداری و تعمیر ماشین آلات و تجهیزات راهداری اظهار داشت : عمر متوسط ماشین‌آلات راهداری این اداره کل بالای ۲۴ سال است و این دستگاهها با مشکلات و کمبود‌های عدیده‌ای نظیر تأمین قطعات مواجه هستند.