شناسهٔ خبر: 93097 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور/ امروز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری است

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام وضعیت جوی کشور برای امروز ۲۵ اردیبهشت و روزهای آتی از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در شرق کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۵ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

رفیعی گفت: امروز در استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، همدان و همین طور شمال و شرق فارس، کرمان، غرب یزد و ارتفاعات گلستان و مازندران به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، در برخی از مناطق همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در شرق کشور به ویژه در زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و استان های دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و  دوشنبه در غرب اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد. یکشنبه و دوشنبه روند افزایش نسبی دما نیمه شمالی کشور را شاهد خواهیم بود. روز سه شنبه در مناطقی از استان‌های شمال غرب کشور و غرب سواحل خزر و دامنه‌های البرز مرکزی، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود  و کاهش موقتی دما نیز در این مناطق رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری در ساعات بعدازظهر همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود. حداکثر دما در تهران امروز به ۲۹ درجه بالای صفر می‌رسد، حداقل دما نیز فردا صبح مانند امروز ۱۸ درجه بالای صفر خواهد بود.