شناسهٔ خبر: 93101 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

الحاق یدکش پرقدرت شهید حقگو پس از تعمیرات اساسی به چرخه خدمات حمل‌ونقل دریایی

یدک کش معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتمام تعمیر ات یدکش پرقدرت شهید حقگو درمحل سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا پور‌رجبی، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: یدک کش پر قدرت شهید حقگو که به‌منظور حفظ و تمدید گواهینامه‌های موسسه رده‌بندی و انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی هفتم اردیبهشت ماه سال جاری بر روی سر سره تعمیراتی بندرشهید رجایی قرار گرفته بود پس از رفع نواقص در روز بیست سوم اردیبهشت و همزمان با عید سعید فطر به آب اندازی و وارد چرخه عملیاتی شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طول این یدک‌کش را حدود ۳۰ متر، عرض آن را ۹ متر و چهل سانتی‌متر،  ارتفاع آن را چهار متر و هشتاد سانتی‌متر با آبخور حدود چهارمتر و ۲۰ سانتی‌متر  اعلام کرد.

وی افزود: این شناور با برخورداری از سیستم مانور موسوم  به "زد درایو " قادر است به تمام جهات نیرو وارد کرده و در عملیات مقابله با آتش، آلودگی و همچنین پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها ایفای نقش کند.

به گفته پوررجبی  در سال گذشته ۳۰ فروند شناور با کاربری‌های مختلف در این اداره کل و دیگر کشتی سازی‌های استان تعمیر و به ناوگان خدمات دریایی جنوب کشور محلق شدند.