شناسهٔ خبر: 93109 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه ایلام خبر داد:

بهره‌برداری از ترمينال جديد فرودگاه ايلام در نيمه نخست سال جاری

محمد جواد یگانه مدير فرودگاه ايلام از برنامه‌ريزی برای بهره‌برداری از ترمينال جديد اين فرودگاه تا پايان شهريور خبر داد.

محمد جواد یگانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی فرودگاه در سال جاری بهره‌برداری از ترمینال جدید به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع با اعتبار بالغ بر ۴۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی تا پایان شهریور است.

مدیر فرودگاه ایلام همچنین بیان داشت: پروژه ساخت موتورخانه مرکزی شامل ساختمان مرکزی به مساحت ۲۷۰ متر مربع و ۳۰۰ متر کانال آدم رو با تجهیزات کامل با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: پروژه محوطه سازی فرودگاه به متراژ ۲۵۰۰ متر مربع در محدوده در مجاورت ترمینال جدید و قدیم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال مراحل برگزاری مناقصه را سپری می‌کند و  طبق پیش‌بینی به عمل آمده تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

یگانه همچنین گفت: تجهیز ترمینال جدید با امکانات روز ازجمله برج‌های خنک کننده، نصب تسمه نقاله، کانتر پرواز، صندلی ترمینالی، چرخ دستی و غیره در حال تامین اعتبار است و تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

وی از بهره‌برداری پروژه انتقال NDB در ارتفاعات جوزانوند ایلام تا پایان شهریور نیز خبر داد و افزود: از دیگر پروژه‌های فرودگاه ایلام در سال جاری می‌توان به خرید و اجرای دوربین مداربسته قسمتی از دیوار حفاظتی فرودگاه و نصب دوربین مداربسته در نقاط  مورد نظر اداره کل هواشناسی استان ایلام اشاره کرد.

یگانه گفت: در صورت تامین اعتبار برای پروژه‌های جاده دسترسی به سایت گلایدپسGP  به طول ۱۸۰۰ متر و نیز استریپ سازی اطراف باند طبق استاندارد اقدام می‌شود.

مدیر فرودگاه ایلام همچنین از رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی جهت افزایش و برقراری پروازها در مسیرهای تهران، مشهد و نجف خبر داد.