شناسهٔ خبر: 93114 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

آماده بهره برداری بودن سیگنالینگ متروی هشتگرد/ تاکید وزارت راه و شهرسازی بر شهرسازی ریل پایه

افتتاح دو ایستگاه متروی تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهتمام این وزارتخانه برای توسعه شهرسازی ریل‌پایه از اتمام طرح سیگنالینگ متروی هشتگرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایستگاه‌های اقدسیه و مرزداران، در خطوط ۳ و ۶ متروی تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در این مراسم با تاکید بر توجه وزارت راه و شهرسازی بر شهرسازی ریل‌پایه گفت: احداث ایستگاه‌های تبادلی بین خطوط حمل‌ونقل عمومی درون شهری و برون شهری، از جمله اقداماتی است که در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اهتمام این وزارتخانه برای اتصال ریلی تهران و حومه افزود: تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای در دستور کار قرار دارد.

اسلامی با اشاره به خطوط متروی برون شهری گفت: سیگنالینگ متروی هشتگرد به اتمام رسیده و این طرح آماده بهره‌برداری است.

اسلامی ادامه داد: در مورد مترو پرند نیز در توافقی با شهرداری قرار بر آن شده اقدامی فوری و مشترک انجام شود تا زیرساخت‌های احداث شده و نیمه تمام مانده تکمیل شده و مردم این منطقه نیز از مواهب مترو بهره مند شوند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به مصوبه ستاد کنترل کرونا برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل شهری گفت: آذر ماه سال گذشته در ستاد ملی کنترل کرونا مصوبه‌ای برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی تهران به تصویب رساندیم. هفته گذشته نیز این مصوبه برای مدت ۶ ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: امیدوارم با تقویت نگاه به داخل و رساندن ارزبری واگن ها و تجهیزات مترو به حداقل ممکن امکان استفاده از ظرفیت ارزی که دولت ایجاد کرده است برای شهرداری و شرکت مترو مهیا شود.