شناسهٔ خبر: 93127 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش در تهران و ۱۴ استان کشور/بارش‌های رگباری و خیزش گردوخاک در ۴ استان /افزایش ابر و وزش باد در پایتخت

باران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش در تهران و ۱۴ استان کشور و همچنین خیزش گردوخاک در تهران، سمنان، گلستان، مازندران و هرمزگان خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۶ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بارش‌ها در مناطقی از استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، همدان، مرکزی، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق فارس، جنوب و غرب یزد، نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: بلندی‌های سمنان، گلستان، مازندران و هرمزگان امروز بارش رگباری خواهند داشت و در مناطق مستعد نیز خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی توضیح داد: برای دوشنبه مناطقی از استان‌های البرز، قم، قزوین، مرکزی، غرب اصفهان، لرستان، کرمان، فارس، یزد و بلندی‌های استان‌های تهران، سمنان، گیلان، و مازندران بارش خواهند داشت. همچنین برای سه‌شنبه نیز بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور و استان‌های ساحلی خزر، ادامه بارش‌ها را دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز تا سه‌شنبه دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر افزایش خواهد داشت و مجددا روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

وی افزود: تهران نیز امروز نیمه ابری است که در ساعت‌های عصر افزایش ابر و گاهی وزش باد را خواهد داشت. حداکثر دما امروز در تهران به ۲۹ و ۳۰ درجه بالای صفر برسد.