شناسهٔ خبر: 93149 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه های فارس خبر داد؛

اتمام قسمتی از راه اصلی سعادت شهر – ارسنجان – خرامه – سروستان – باب انار

ImageHandler.JPEG.jpg معاون ساخت و توسعه راه های راه و شهرسازی فارس از اتمام قسمتی از راه اصلی سعادت شهر - ارسنجان – خرامه – سروستان – باب انار به طول ۱۳ کیلومتر که به محور ارسنجان – خبریز معروف است خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، سید مصطفی تقوی معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان فارس اظهار داشت: قسمتی از راه اصلی سعادت شهر - ارسنجان – خرامه – سروستان – باب انار به طول ۱۳ کیلومتر که به محور ارسنجان – خبریز معروف است به اتمام رسیده  ولی برای بهره برداری نیاز به ۴ دوربرگردان دارد که به دلیل مشکلات مالی احداث نشده است.

تعطیلی پروزه به دلیل مطالبات پیمانکار

تقوی افزود: برای بهره برداری از محور ارسنجان – خبریز نیاز به احداث ۴ دوربرگردان به طول ۴ کیلومتر و حدود ۷ کیلومتر نیوجرسی دارد که با توجه به مطالبات ۲۵۰ میلیارد ریالی پیمانکار از این پروژه ادامه عملیات اجرایی تعطیل شده است.

نیاز ۱۵۰میلیارد ریالی برای احداث دوربرگردان های محور ارسنجان – خبریز

وی خاطرنشان ساخت: علاوه بر مطالبات پیمانکار برای ایمن سازی و احداث دوربرگردان های این محور نیاز به ۱۵۰ میلیارد ریال است.

معاون ساخت و توسعه راه های راه و شهرسازی فارس متذکر شد در سال گذشته پیگیری های زیادی برای تامین اعتبار این پروژه انجام و قول هایی نیز داده شد که متاسفانه تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

 تقوی تصریح کرد: در جلسه شورای ترافیک استان که ماه گذشته برگزار شد این محور مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد بهره برداری از محور فوق بدون بدون احداث دوربرگردان و نیوجرسی انجام نشود.

تقوی افزود: امسال برای تامین اعتبار مورد نیاز پیگیری هایی شامل تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار سال ۱۴۰۰ در نوبت اول و استفاده از وام ماده ۵۶ قانون الحاق در حال انجام است.

وی اظهار امیدواری کرد که به زودی پیگیری ها به نتیجه برسد و مشکل اعتباری پروژه حل و فصل گردد و عملیات اجرایی این محور مهم و حیاتی استان به اتمام برسد.