شناسهٔ خبر: 93150 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد:

بازسازی پایانه مسافری بندر بوشهر/ ایجاد اسکله های مسافری گردشگری کنگان، دیلم و گناوه

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه توسعه گردشگری دریایی در بوشهر یکی از اهداف جدی این اداره کل است، گفت: پایانه مسافری بندر بوشهر به زودی تبدیل به یک پایانه مدرن و بزرگ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش ارجمند‌زاده با اشاره به اینکه برای رشد و توسعه صنعت گردشگری دریایی اقدامات قابل توجه‌ای صورت پذیرفته است، تصریح کرد: با اتمام بازسازی پایانه مسافری بندر بوشهر هم از جهت ترمینال و هم از جهت اسکله به زودی شاهد شکل گیری یک پایانه مدرن و بزرگ خواهیم بود که می‌تواند پذیرای کشتی‌های مسافری و کروز باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: از دیگر اقدامات می‌توان به همکاری با بخش خصوصی برای ورود یک فروند کشتی مسافر و بار که قابلیت جابجایی ۱۵۰۰ مسافر و همچنین ۸۰ کانتینر دارد، اشاره کرد.

 وی درباره توسعه گردشگری دریایی در دیگر بنادر بوشهر اظهار داشت: در بنادر کنگان، دیلم و گناوه در حال ایجاد اسکله‌های مسافری گردشگری هستیم که نهایتا تا سه ماه آینده آماده بهره‌برداری است و مطالعات احداث اسکله شناور گردشگری برای بندر دیر نیز در حال اتمام است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر با توجه به بیشترین طول مرز دریایی و همجواری با خلیج فارس از مزیت‌ها و فرصت‌های قابل توجه‌ای در خصوص رونق صنعت گردشگری دریایی برخوردار است.