شناسهٔ خبر: 93180 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان:

اتمام چهارخطه بیجار - دیواندره نیازمند ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

عرفان مرادی عملیات احداث چهار خطه بیجار - دیواندره به عنوان یک طرح اولویت دار در تسریع ترافیک استان به سمت مرکز کشور بوده و اتمام آن نیازمند ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(کردستان)، عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از ادامه عملیات احداث چهار خطه بیجار - دیواندره خبر داد و گفت:  این مسیر به طول ۵۵ کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان در هدایت ترافیک استان‌های شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه، مریوان و مرزهای باشماق و سیران بند است.

مرادی افزود: ارتقای مسیر بیجار - دیواندره به چهار خطه در ۶ قطعه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که قطعه های ۱و۲ آن به طول ۵.۲ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: قطعه سوم نیز با۶.۸ کیلومتر طول ۸۲درصد پیشرفت دارد و قطعه ۵ با چهار کیلومتر طول از ۴۳درصد پیشرفت برخوردار است.

مرادی گفت: قطعه ۴به طول۳ کیلومتر وقطعه(۴-ز)به طول۵.۵کیلومتر در مرحله تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی از صرف ۳۱۰میلیارد ریال اعتبار برای این بزرگراه تاکنون برای این حجم از عملیات خبر داد و یادآور شد: برای بهره برداری و اتمام کل مسیر  ۳۵۰۰ میلیارد ریال دیگر لازم است.

مرادی تاکید کرد: کاهش هزینه های استهلاک، کاهش مصرف سوخت وصرفه جویی در زمان، ازدیاد ایمنی تردد، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ارتقای شاخص های برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی در استان از اهداف احداث این راه است.