شناسهٔ خبر: 93182 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

تلاطم در دریاهای جنوبی و شمالی کشور/ امروز و فردا؛ افزایش محسوس دما

امواج دريا طوفان کارشناس سازمان هواشناسی از تلاطم در دریاهای جنوبی و شمالی کشور و افزایش دما طی امروز و فردا خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۷ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

رفیعی گفت: امروز در مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، ارتفاعات استان‌های مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، کردستان، و شرق کرمانشاه و همین‌طور استان‌های همدان، لرستان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، غرب یزد، کهکیلویه و بویراحمد، شمال فارس، کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رگبار و رعدو برق پراکنده رخ خواهد داد که گاهی با وزش بادهای شدید موقتی همراه است.

وی ادامه داد: فردا سه‌شنبه نیز همین شرایط جوی را برای مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شرق لرستان، جنوب مرکزی، اصفهان، غرب یزد، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق فارس، کرمان و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان فردا در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده را شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به شرایط دمایی کشور گفت: امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور شاهد افزایش دما خواهیم بود که این افزایش در شرق سواحل خزر محسوس‌تر و بین ۶ تا ۱۰ درجه است. اما روز چهارشنبه کاهش محسوس دما در شرق سواحل خزر بین ۸ تا ۱۲ درجه رخ می‌دهد.

وی افزود: از امروز تا پایان هفته دریای عمان به ویژه بخش‌های شرقی مواج و متلاطم است. از اواخر وقت روز سه شنبه و طی چهارشنبه شرق دریای خزر و از بعدازظهر چهارشنبه و طی پنجشنبه بخش‌های مرکزی خلیج فارس نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. احتمال رگبار پراکنده و رعد‌وبرق نیز وجود دارد. حداکثر دما امروز در تهران ۲۹ درجه بالای صفر و حداقل دما ۱۹ درجه بالای صفر خواهد بود.