شناسهٔ خبر: 93191 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک اعلام کرد:

تشریح برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته جهانی ایمنی

فرهاد صالحیان برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای گرامیداشت هفته جهانی ایمنی با توجه به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد صالحیان مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: یکی از اهداف مهم این سازمان عزم ملی در راستای ایمنی هرچه بیشتر و بهتر حمل و نقل در کشور است که با افزایش دانش ترافیکی عموم در این زمینه و آموزش اقشار و گروه‌های مختلف مردم امکان‌پذیر خواهد بود و وظیفه خطیر و مسئولیتی مهم برای تمامی اقشار و همه دستگاه‌های ذی‌ربط است.

وی افزود: به همین منظور این سازمان در راستای انجام این رسالت خطیر، تهیه و هماهنگی جهت پخش کلیپ، تیزر و موشن گرافیک با موضوع ایمنی در رسانه‌های استانی، فضای مجازی و داخل اتوبوس‌های برون شهری، همچنین ارسال پیامک با موضوعات ایمنی حمل و نقل و گروه‌های مختلف و طراحی و نصب بنر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی راجع به هفته ایمنی و پرهیز از عوامل خطرساز منجر به وقوع تصادفات در تابلوهای تبلیغاتی، پل‌های عابر پیاده و مجاورت راهدارخانه‌ها و پایه‌های کنار جاده ای را در دستور کار خود قرار داده است.

صالحیان خاطرنشان کرد: همچنین از اساتید متخصص دانشگاهی و صاحب‌نظران، سمن‌ها و بخش غیر دولتی به منظور هم‌اندیشی و سخنرانی در خصوص شناسایی و معرفی عوامل موثر در تصادفات استان و چگونگی پیشگیری از آن‌ها در رسانه‌های استانی و نشست‌های مرتبط با هفته ایمنی از دیگر برنامه‌های این هفته سازمان متبوع خواهد بود.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعیین ۱۰ اقدام شاخص استان در راستای ارتقای ایمنی متناسب با برگزاری هفته ایمنی و تهیه گزارش در قالب فرمت پاورپوینت جهت ارائه در برنامه‌های هفته مذکور از برنامه‌های دیگری است که به منظور بزرگداشت این هفته پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش از دیگر برنامه‌های این سازمان هماهنگی با پلیس راه استان جهت برگزاری گشت‌های کنترل و نظارت همچنین برگزاری مانور روز بدون حادثه با هماهنگی قرارگاه پلیس راه استان خواهد بود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شایان ذکر است مراسم گرامیداشت "ششمین هفته جهانی ایمنی راه" از تاریخ ۲۷ اردیبهشت لغایت ۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ مصادف با ۱۷ تا ۲۳ می ۲۰۲۱ به صورت به طور هماهنگ در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌شود.