شناسهٔ خبر: 93205 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

در دیدار رییس سازمان هواشناسی و استاندار قم مطرح شد

نقش مهم هواشناسی در مدیریت بحران

دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور و هیات همراه با استاندار قم دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور صبح یکشنبه به همراه محمدناصر هاشمی معاون توسعه مدیریت و منابع، فرح محمدی معاون معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران و عبدالرسول حسن‌پور مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد در سفر به استان قم پس از بازدید از پروژه مرکز تحقیقات هواشناسی این استان با بهرام سرمست استاندار قم دیدار کرد و در خصوص مسائل هواشناسی به گفت‌و‌گو نشستند.

در این نشست سرمست طی سخنانی با اشاره به نقش آفرینی هواشناسی در برنامه‌ریزی‌ها و کاهش خسارات ناشی از شرایط جوی اظهار کرد: مدیریت استان در تصمیم گیری ها از نظرات کارشناسی در این حوزه بهره می‌برد.

وی توسعه زیرساخت‌ها در حوزه  هواشناسی را بسیار مهم برشمرد و افزود: بهبود زیرساخت‌های هواشناسی می‌تواند نقش موثری در برنامه‌ریزی‌های کلان خصوصاً در زمینه مدیریت بحران ایفا کند.

سرمست با اشاره به بازدید اخیر خود از ساختمان در حال ساخت مرکز تحقیقات هواشناسی، خواستار اهتمام مسؤولان برای بهره‌برداری از این مرکز شد و خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات 50 میلیارد ریالی ملی و استانی با مشارکت سازمان هواشناسی و مدیریت استان قم، می‌توانیم این ساختمان را طی ماه‌های آتی به بهره‌برداری برسانیم.