شناسهٔ خبر: 93213 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی

رشد منابع اعتباری سازمان هواشناسی حاصل اطلاع‌رسانی صحیح است

مراسم تاجبخش معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع روابط عمومی‌های هواشناسی کشور گفت: روابط عمومی ابزاری برای تقویت مدیریت است و رسالت او در نگارش خبر بایستی حفظ شان مدیریت باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در نشست ویدئو کنفرانسی با مجموعه روابط عمومی هواشناسی کشور به مناسبت گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات از روابط عمومی به عنوان ابزاری برای تقویت مدیریت یاد کرد و افزود: روابط عمومی بایستی بر جایگاه مدیریتی دستگاه ، نه شخص اول دستگاه تمرکز داشته باشد.

وی تصریح کرد: جایگاه سازمانی در تعاملات بیرونی که دامنه آن از سطح ملی تا بین‌‌المللی را شامل می‌شود، نقش تاثیرگذاری در رشد، پیشرفت و توسعه‌ دستگاه دارد و از روابط عمومی انتظار می‌رود در تحقق این موضوع مهم اهتمام ورزد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر با همکاری و همراهی شما، سازمان از لحاظ جایگاه در مسیر اصلی خود قرار گرفته و با اینکه تا مقصد فاصله داریم ولی از اینجا به بعد تلاش مضاعف روابط عمومی را می‌طلبد.  

تاج‌بخش با اشاره به قدرت نفوذپذیری ابزارهای ارتباط جمعی که می‌تواند جنبه تخریب، تقویت و اطلاع‌رسانی داشته باشد، از روابط عمومی‌ها خواست در تهیه اخبار، سه اصل: خبر درست، نگارش خوب و سرعت و دقت عمل را مدنظر داشته باشند و از ابزارهای تشخیصی تخصصی، استفاده بهینه کنند.

وی رشد قابل ملاحظه اعتبار سازمان هواشناسی طی دو سال اخیر از حدود 36 به 200 میلیارد تومان را حاصل تلاش و همت جمعی همکاران در سطح کشور، به ویژه در حوزه اطلاع‌رسانی دانست و افزود: کماکان نیازمند توسعه و بهبود در دو حوزه تجهیزات و خدمات هستیم.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با خطیر خواندن وظیفه روابط عمومی، تاکید کرد: رسالت روابط عمومی در نگارش خبر "حفظ شان مدیریت" است.

تاج‌بخش در بخشی از صحبت‌های خود در توصیف روابط عمومی به این عبارت معروف استناد کرد که: "روابط عمومی یک شغل اداری نیست، بلکه یک شوق اداری است. چراکه تمامی فعالان در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره‌گیری از تکنولوژی روز و ایده‌های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزه اداری گام بر‌می دارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد."

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقاء جایگاه روابط عمومی در ساختار سازمان، قول مساعد داد و یادآور شد: سازمان در انجام برخی از امور اختیار محدودی دارد.