شناسهٔ خبر: 93235 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در سواحل دریای خزر، تهران و ۹ استان کشور/خیزش گردوخاک در تهران، قم، لبرز، قزوین، مرکزی

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در سواحل دریای خزر، تهران و ۹ استان کشور از خیزش گردوخاک در تهران، قم، لبرز، قزوین، مرکزی طی فردا خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۸ اردیبهشت و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز در مناطقی از استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز در شرق استان‌های تهران و سمنان، اصفهان، شمال و شرق فارس، غرب یزد و کرمان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.  

رفیعی ادامه داد: فردا نیز در بلندی‌های البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی، رگبار پراکنده پیش بینی شده است. همچنین روز پنجشنبه بیشتر مناطق کشور، آسمانی صاف دارند و در بعدازظهر پنجشبنه در بلندی‌های البرز مرکزی بارش، پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، چهارشنبه در استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی و قم، وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که گاهی وزش باد شدید خواهد بود. در برخی از مناطق استان‌های نامبرده احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از امروز بعدازظهر در بیشتر مناطق کشور پدیده غالب وزش باد خواهد بود. روزهای پنجشنبه تا جمعه بخش‌هایی از شرق و جنوب‌شرق، به ویژه منطقه زابل وزش باد را خواهند داشت که گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود.

وی ادامه داد: تا پایان هفته در مناطق غرب، شمال‌غرب و جنوب‌غرب روند افزایش دما رخ می دهد که این روند تدریجی است و افزایش دما در شرق سواحل خزر محسوس است و حدود ۵ تا ۱۰ درجه است. روز چهارشنبه شرق سواحل خزر با کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه روبه رو می شوند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امشب تا پایان هفته شرق دریای عمان مواج خواهد بود. روزهای پنجشنبه و جمعه نیز بخش های نیز خلیج فارس به ویژه بخش‌های مرکزی آن، این شرایط را خواهند داشت.

وی توضیح داد: تهران امروز آسمان صاف است که در برخی از ساعت‌های عصر افزایش ابر و افزایش وزش باد را خواهد داشت. حداکثر دما ۳۴ و حداقل دما ۲۲ درجه بالای صفر است.