شناسهٔ خبر: 93237 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد

تحقق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در سازمان راهداری/ استفاده از همه ابزارهای نوین ارتباطی در وزارت راه و شهرسازی

قاسم بی نیاز رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این وزارتخانه و دستگاه‌های زیر مجموعه آن از همه ابزارهای نوین ارتباطی استفاده می‌کنند، گفت: قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات خیلی زود در سازمان راهداری اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید قاسم بی‌نیاز، رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با حضور در برنامه رادیویی «با من راه بیا» در رادیو جوان، ضمن تبریک روز جهانی ارتباطان و روابط عمومی به  اهالی ارتباطات و روابط عمومی، با اشاره به امکان استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان رسانه شخصی توسط تمام شهروندان گفت: شرایط امروز حوزه ارتباطات با شرایط یک دهه قبل بسیار متفاوت است. امروز همه همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی، چه آن‌هایی که عضو خانواده روابط عمومی هستند و چه آن‌ها که نیستند، با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی به رسانه مجهز شده‌اند. همه در ارتباط با مردم، هم گیرنده، هم تولیدکننده محتوا و هم فرستنده هستند و روابط عمومی‌ها نیز همه به رسانه مجهز شدند. 

بی‌نیاز با اشاره به استفاده از این ابزارهای نوین ارتباطی در وزارت راه و شهرسازی افزود: ما سعی کردیم در وزارت راه و شهرسازی و علی الخصوص در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که خدمات متنوع و متکثری به مردم ارائه می دهد، با توجه به این بعد اجتماعی و تکثر خدمات، خودمان را به روز کنیم. خوشبختانه این پوست‌اندازی در روابط عمومی سازمان راهداری به موقع انجام شد.

وی ادامه داد: قدم اول این بود که از روابط عمومی سنتی به سمت روابط عمومی مدرن حرکت کنیم و از همه ابزارهای نوین ارتباطی امروز که در اختیار بشر است، استفاده کنیم. امروز هر شهروندی که یک گوشی هوشمند دارد، یک کنشگر است و می‌تواند به راحتی با دستگاه مربوطه خدمات ارتباط بر قرار کرده یا خبری را در سطح دنیا منتشر کند، بنابراین ما نیز می‌بایست از این ابزارها استفاده کنیم.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به خدمات برخط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در حوزه اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: امروز همکاران من در همه استان‌ها از همه پلتفرم‌ها و از همه سیستم‌های ارتباطی نوین استفاده می‌کنند.  به عنوان مثال در مورد سامانه ۱۴۱ که سال‌هاست در اختیار مردم عزیز قرار دارد، می‌توان گفت که امروز این سامانه به صورت برخط در اختیار مردم است و شهروندان می‌توانند با استفاده از روش‌های گوناگون، مانند استفاده از نرم‌افزار تلفن همراه، رجوع به سایت، تماس تلفنی و روش‌های دیگر در جریان وضعیت تردد قرار بگیرند.

وی افزود: اگر دوربین‌های تردد شمار جاده‌ای تا دیروز اطلاعات را فقط به ما مخابره می‌کردند، امروز این اطلاعات به همه دستگاه‌های ذی‌ربط مرتبط به حمل‌ونقل و همه هموطنان مخابره می‌شود. در واقع می‌توان گفت قانون دسترسی آراد به اطلاعات خیلی زود در سازمان راهداری اجرایی شد.

بی‌نیاز در پایان گفت: شهروندان با استفاده از امکاناتی که ذکر شد، ضمن اینکه می‌توانند از وضعیت محورها و جاده‌ها مطلع شده و یا درباره وضعیت راه‌های محل زندگی خود به سازمان راهداری اطلاع رسانی کنند، به سرعت نیز می‌توانند طرح شکایت داشته باشند.