شناسهٔ خبر: 93243 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

شهردار تهران مطرح کرد:

متروی تهران به متروی شهرک‌های اقماری هشتگرد و پرند متصل می‌شود

برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن شهردار تهران اصلی‌ترین راهبرد شهرداری تهران را برای حل دو چالش آلودگی هوا و ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی شهردار تهران در هفتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن، اصلی‌ترین راهبرد حل دو چالش آلودگی و ترافیک را توسعه حمل و نقل عمومی برشمرد.

شهردار تهران گفت: با هدف ارتقای حمل و نقل ریلی درون شهری، ۳۳ ایستگاه در این دوره از شهرداری تهران به بهره‌برداری رسید و همچنین، ۴۰ کیلومتر به طول قطارهای شهری افزوده شد.

وی گفت: تولید قطار ملی در کشور کمتر از ۱۸ ماه تحقق یافت. طراحی این واگن‌ها در داخل انجام شده است و تالش این بوده تا حداقل وابستگی به خارجی از کشور را داشته باشیم.

حناچی اصلی‌ترین راهبرد شهرداری تهران در حل دو چالش آلودگی هوا و ترافیک را توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه قطار درون‌شهری نامید و افزود: با تامین واگن‌های لازم که قراردادهای آن بسته شده تلاش می‌کنیم تا بهره‌وری مترو افزایش یابد.

شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: تلاش می کنیم تا کنترل آلاینده‌ها را برعهده بگیریم. همچنین اتصال متروی تهران به متروی شهرک‌های اقماری همچون پرند و هشتگرد در این دوره از مدیریت شهرداری تهران محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که راهی جز حمل و نقل پاک وجود ندارد تصریح کرد: برای آنکه تهران به شهری قابل سکونت برای شهروندان تبدیل شود باید خودروهای برقی جایگزین خودروهای با سوخت فسیلی شود.