شناسهٔ خبر: 93268 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

وزش بادهای شدید همراه با خیزش گردوخاک در چند استان/ کاهش دما در سواحل دریای خزر

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در چند استان، از کاهش دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۹ اردیبهشت و روزهای آتی، اعلام کرد.

گودرزی گفت: امروز چهارشنبه در برخی از مناطق جنوبی استان کرمان، استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال فارس، ارتفاعات استان های مازندران و تهران در ساعات اولیه بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد. برای فردا پنج شنبه در شمال و شرق استان فارس، نوار غربی استان اصفهان، نوار جنوبی گرمسار و ارتفاعات استان هایی مثل کرمان، هرمزگان، البرز، قزوین، تهران و سمنان رگبار پراکنده، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد که البته این بارش ها تا اوایل هفته آتی هم ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز در استان‌های البرز، قزوین، مرکزی، قم، اصفهان و جنوب استان تهران افزایش سرعت وزش باد خواهیم داشت، در استان‌های خوزستان، گیلان و بوشهر وزش بادهای شدید و ریزش گرد و خاک برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود. فردا وزش باد در نوار شرقی کشور خواهیم داشت و طی روزهای جمعه و شنبه علاوه بر نوار شرقی، در بخش هایی از شرق و جنوب شرق کشور هم وزش باد شدید و ریزش گردوخاک پیش ‌ینی می‌شود. دمای هوا امروز و فردا در قسمت های شرقی سواحل دریای خزر به صورت میانگین حدود ۶ تا ۱۰ درجه کاهش پیدا می کند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا آخر هفته قسمت های شرقی دریای عمان مواج خواهد بود، از بعدازظهر امروز تا روز پنج شنبه آب های خلیج فارس به ویژه در بخش‌های مرکزی، مواج و متلاطم می شود که حتما صیادان به این نکته توجه داشته باشند.

وی افزود: در تهران امروز بعدازظهر افزایش دما و گاهی وزش باد خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود دمای هوا به ۳۴ درجه بالای صفر برسد.