شناسهٔ خبر: 93300 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی خبر داد:

افزایش پروازهای تهران-تبریز/ توافق برای برقراری پرواز جدید خارجی

هواپیما آتا مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از افزایش پروازهای میان تهران و تبریز از ابتدای خرداد خبر داد.

رامین آذری، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از افزایش پروازهای میان فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز خبر داد و گفت: از ابتدای خردادماه، با برقراری پرواز جدید تهران-تبریز توسط شرکت هواپیمایی آتا، پروازهای این شرکت میان تهران و تبریز به ۷۰ پرواز در هفته می‌رسد.

وی ادامه داد: البته پروازهای تهران-تبریز توسط سایر شرکت‌های هواپیمایی نیز همچون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، قشم ایر، آسمان، ایرتور، کاسپین و معراج به صورت روزانه انجام می‌شود.

آذری با اشاره به تداوم پروازهای خارجی در فرودگاه تبریز افزود: با شرکت هواپیمایی آتا برای برقراری یک مسیر خارجی جدید از اول تیرماه توافق شده است. 

وی سپس به وضعیت آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیمایی آتا در فرودگاه تبریز اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این آشیانه در سه ماهه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و قرارداد آن به صورت BOT با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مبادله خواهد شد. 

گفتنی است اکنون شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، آتا، ماهان، ایران‌ایرتور، قشم‌ایر، معراج، آسمان، سپهران، ترکیش‌ایر، کاسپین و کیش‌ایر در فرودگاه شهید مدنی تبریز فعال بوده و پروازها در این فرودگاه به مقاصد داخلی تهران، اصفهان، کرمان، شیراز، بندرعباس، مشهد، اهواز، عسلویه، جزیره کیش، رشت و ساری و مقاصد خارجی استانبول و ازمیر برقرار است. 

همچنین لازم به ذکر است که در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، ۷۹۱ پرواز داخلی و ۱۰۲ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام شده و به ترتیب ۶۹ هزار و ۳۹۸ مسافر داخلی و ۱۳ هزار ۴۱۷ مسافر خارجی با استفاده از این پروازها جابجا شده‌اند.