شناسهٔ خبر: 93302 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فرودگاه ارومیه خبر داد

بهره‌برداری از سيستم مانيتورينگ روشنايی سطوح پروازی فرودگاه اروميه

 فرودگاه ارومیه سرپرست اداره تجهيزات و سامانه‌های فرودگاهی اروميه از طراحی، نصب و بهره‌برداری از سيستم مانيتورينگ(سخت افزاری) روشنايی سطوح پروازی فرودگاه اروميه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صادق حجت پور سرپرست اداره تجهیزات و سامانه های فرودگاهی ارومیه گفت: با نصب و بهره‌برداری از این سیستم، عملیات کنترل و بهره‌برداری روشنایی سطوح پروازی توسط برج مراقبت در اداره تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی مشاهده و پایش می‌شود. همچنین این سیستم امکان عیب یابی سریع‌تر و تعمیرات فوری و رویت کلیه خطاهای احتمالی در زمان روشن و خاموش کردن سیستم و مدارهای روشنایی باند را فراهم می‌سازد.

وی افزود: این سیستم با قابلیت فرمان پذیری از طریق میمیک برج مراقبت و به صورت دستی ازCCRهای پست روشنایی باند، امکان مانیتورینگ CCR ها، چراغ ها و ترانسفورماتورهای اولیه و ثانویه تغذیه پست را فراهم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاههای آذربایجان غربی، وی افزود: با افتتاح مانیتورینگ(سخت افزاری) که با هزینه بسیار پایین و با تلاش پرسنل متخصص واحد مهندسی برق و روشنایی باند انجام شده است، رصد و کنترل سیستم‌های روشنایی باند همزمان با نشست و برخاست هواپیما و امکان رویت خطاها بدون نیاز به بازدید میدانی موجب می‌شود سرعت عیب یابی و رفع مشکلات احتمالی سیستم افزایش یابد و همچنین در کنترل و مدیریت مصرف انرژی برق در اثر روشن ماندن احتمالی چراغ های روشنایی باند با توجه به پر مصرف بودن آنها کمک شایانی می‌کند.