شناسهٔ خبر: 93317 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راهداری اجازه نصب سرعت‌گیر را در محورهای اصلی و شریانی ندارد

سرعت گیر رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از نبود اجازه نصب سرعت‌گیر در محورهای اصلی و شریانی توسط راهداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، رضا میراب زاده به نصب سرعت‌گیرهای غیرمجاز در برخی نقاط استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این اداره کل اجازه نصب سرعت‌گیر را در راه‌های اصلی و شریانی ندارد زیرا سرعت مجاز در این محورها ۱۱۰ کیلومتر تعریف شده است و در این شرایط استفاده از سرعت‌گیر پتانسیل ایجاد خطر و حادثه ترافیکی بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه در برخی شهرهای خوزستان جاده اصلی از میان شهر عبور می‌کند، افزود: در این شرایط سرعت‌کاه‌های نصب شده طبق استاندارد و با درخواست شورای ترافیک شهرستان و با تصمیم فرمانداری، شهرداری، پلیس راهور و پلیس‌راه آن شهرستان به منظور کاهش حوادث و ارتقای ایمنی جاده‌ها احداث خواهند شد.

میراب زاده با تأکید بر اینکه در ورودی این شهرها سرعت خودرو باید به ۸۰ کیلومتر کاهش یابد، ادامه داد: بنابراین آگاه‌سازی کاربران جاده‌ای پیش از سرعت‌کاه، به شعاع یک کیلومتر تابلوی آگاه‌سازی نصب و سرعت کاه نیز با شیار لرزاننده، نقوش افقی و بازتاب ایمنی آشکارسازی می‌شود.

میراب زاده عنوان کرد: ایجاد و یا نصب سرعت‌گیرهای غیرمجاز در محورهای اصلی و شریانی استان توسط برخی اهالی، شهرداری‌ها و یا بخشداری‌ها بدون اخذ مجوزهای لازم و بدون هماهنگی با اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان احداث شده‌اند.