شناسهٔ خبر: 93319 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود:

افتتاح و شروع عملیات اجرایی ٨ طرح‌ عمرانی راه و شهرسازی استان اصفهان

مقام عالی وزارت ودکتر قاری قران اصفهان  مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پنج پروژه عمرانی در استان اصفهان به دست وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی سه پروژه دیگر نیز به دستور وی آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد: امروز پنجشنبه (۳۰ اردیبهشت ماه)، وزیر راه و شهرسازی به منظور افتتاح پروژه‌های «فاز اول مسکن محله همت آباد و آئین آغاز فاز دوم»، «باند دوم مبارکه-بروجن و شروع عملیات روکش بتن غلتکی»، «تقاطع غیرهمسطح مسکن مهر نائین»، «افتتاح ۱۱ کیلومتر از محور اصفهان اردستان (چهارخطه)»  و «آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت» به استان اصفهان سفر کرده‌ است.  

وی افزود: بازدید از طرح‌های عمرانی این استان و آغاز عملیات اجرایی «طرح اقدام ملی مسکن در قالب پنج هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی»، «احداث محور نائین-طبس» و «بزرگراه پیامبر اعظم (ص)» از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پروژه همت آباد یکی از مهمترین پروژه‌های بازآفرینی در شهر اصفهان است، عنوان کرد: پروژه همت‌آباد اصفهان، مدل و برنامه‌ای از بازآفرینی در وسعت بزرگ است، این پروژه با حمایت و اعتماد مردم به خوبی در حال پیشرفت بوده و نخستین بلوک بازسازی منازل آن با ظرفیت ۲۴ واحد آماده افتتاح است.  

وی افزود: حدود ۷۵ هکتار از بافت فرسوده اصفهان مربوط به محله همت آباد بوده. این منطقه از لحاظ موقعیت شهری، جغرافیایی و اقتصادی محله ای خوب و نزدیک به مناطق مرغوب اصفهان است. لذا پروژه بازآفرینی محله همت آباد ضمن ايجاد فضای مناسب براي اسكان شهروندان، دسترسی‌های بهتری به بزرگراه هاي اطراف و همچنين عبور و مرور ايجاد می‌كند.  

افتتاح آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت 

قاری‌قرآن با بیان اینکه آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت به لطف خدا با حضور وزیر افتتاح و بهره‌برداری رسمی می‌شود، عنوان کرد: این مجموعه قرار است، مناطق مرکزی و جنوب کشور را در زمینه استاندارد و کیفی سازی قیر و آسفالت و استفاده بهینه از آنها در جاده‌ها پشتیبانی کند.  

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های علمی فاخر و امکانات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان، به همراه امکانات و تجهیزات دفتر منطقه‌ای اصفهان شاهد یک ارتقا قابل توجه در کیفیت قیر، آسفالت و رویه‌های جاده‌ها خواهیم بود.  

افتتاح هفت کیلومتر از باند دوم محور مبارکه-مجلسی-بروجن 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه افتتاح هفت کیلومتر از پروژه باند دوم محور مبارکه-مجلسی-بروجن و شروع عملیات روکش بتن غلتکی با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می شود اظهار کرد: این میزان از پروژه به همراه ۲۶ دهانه آبرو شامل عرض بیس ۱۱ متری و عرض آسفالت ۷.۴۰ متری در حال حاضر تکمیل است.  

وی افزود: این محور یکی از پر ترافیک‌ترین و سنگین ترین محورهای مواصلاتی بین استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری و اتصال به استان‌های جنوبی کشور است به همین دلیل اجرای باند دوم این محور به عنوان پروژه جهش تولید و بمنظور ارتقاء سطح کیفی، حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات رخ‌به‌رخ، چهار خطه نمودن مسیردر دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت و با نگاهی ویژه و با سرعت مطلوب مابقی این پروژه نیز در دست اقدام است.  

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده برای این میزان از پروژه مبلغ ۲۱۰ میلیاردریال بوده است عنوان کرد: احجام پروژه در قطعه دوم (محل افتتاحیه) شامل ۷۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۹۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب خاکریزی، ۲۵ هزار و ۲۰۰ مترمکعب زیراساس و اساس، یکهزار و ۴۵۰ مترمکعب بتن، ۴۷ تن آرماتوربندی و ۸هزار و ۴۱۲ تن آسفالت گرم بوده است.  

 وی با اشاره به اینکه طول کل این محور در حوزه راه‌های استان اصفهان ۴۱ کیلومتر است. گفت: ۱۲ کیلومتر از این محور در سنوات گذشته به بهره‌برداری رسیده است.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: قطعه سوم این محور به طول ۲۲ کیلومتر مسیرمستقیم و ۶.۵ کیلومتر راه‌های جانبی و دسترسی در دست اجرا قرار دارد.  

افتتاح تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین 
قار‌ی‌قرآن بیان داشت: پروژه تقاطع غیرهمسطح و میدان مسکن مهر نایین در کمربندی شهری شهر نایین واقع شده و قسمتی از محور طریق‌الرضا است.  

وی با بیان اینکه این پروژه به منظور سهولت ترافیک و عدم تداخل با ترافیک شهری اجرایی شده است گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح مسکن‌مهر نایین در سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود اما مدتی متوقف مانده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های بعمل آمده تکمیل و در پایان سال ۱۳۹۹ مصادف با عید مبعث این پروژه بازگشایی شد.   

 آغاز عملیات اجرایی ۵ هزار و ۸۵۴  واحد از مسکن ملی استان اصفهان 

 قاری‌قرآن گفت: از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان آغاز عملیات اجرایی  ۴ هزار و ۵۰۰  واحد از مسکن ملی استان اصفهان در شهرجدید بهارستان است که همزمان در ۱۰ شهر دیگر (تیران، دهاقان، شهرضا، اردستان، انارک، برزک، بادرود، چادگان، سمیرم و علویجه) جمعا به تعداد یکهزار و ۳۵۴ واحد نیز انجام می‌پذیرد.  

آغاز عملیات اجرایی محور نائین-طبس 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از دیگر پروژه‌های راهسازی این اداره کل که عملیات اجرایی آن امروز با دستور وزیرراه و شهرسازی آغاز می‌شود به پروژه محور نائین-طبس (سه راهی مشجری به چوپانان) اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر جهت تکمیل به اعتباری بالغ بر یکهزار و ۲۹۰ میلیارد ریال نیاز دارد.  

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه بزرگراه پیامبر اعظم (ص) نیز آغاز می‌شود که از مهمترین مزایای آن می توان به اتصال منطقه دولت‌آباد به آزادراه شهید حجازی (شرق اصفهان)، محرومیت زدایی و توسعه همه جانبه در مناطق مختلف استان، کوتاه شدن مسیر  منطقه شمال غرب اصفهان تا کریدور آزادراهی شمالی-جنوبی کشور وکاهش ترافیک درون شهری اشاره کرد.