شناسهٔ خبر: 93326 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم گفت:

شهروندان قمی برای کسب اطلاع از سامانه املاک و اسکان با وزارت راه و شهرسازی تماس بگیرند/ هیچ مرجع دیگری در خصوص پاسخگویی مورد تایید این وزارتخانه نیست

سامانه جامع املاک و اسکان کشور مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص تبلیغات برخی سایت‌ها در فضای مجازی در مورد پاسخگویی به شهروندان برای درج اطلاعات در سامانه املاک و اسکان هشدار داد و افزود: هیچ مرجعی در رابطه با پاسخگویی مورد تایید این وزارتخانه نیست و تمام عواقب متوجه تماس گیرنده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسن صبوری اظهار داشت: براساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی در پی تبلیغات برخی سایت‌ها در فضای مجازی در خصوص ارائه مشاوره در خصوص ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان کشور، تماس با پیش شماره‌های ۹۰۹ مستلزم پرداخت هزینه‌های قابل توجه از طریق قبض تلفن خواهد بود و محتوای ارائه شده توسط پاسخگویان در این سامانه‌ها مورد تأیید این وزارتخانه نیست.

وی افزود: به منظور سهولت در ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، کارشناسان مربوطه به صورت ۲۴ ساعته به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهند.

صبوری توضیح داد: مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ و شماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم شهروندان قمی با شماره‌گیری ۰۲۱۵۹۱۹۸ می‌توانند در گفت ‌وگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع‌ها و سوالات خود را مطرح کنند.

گفتنی است بر اساس الزام قانونی (اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ۱۳۹۹)، تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir  ثبت کنند. مهلت ثبت خوداظهاری و درج اطلاعات سکونتی و ملکی تا ۱۹ خرداد ماه۱۴۰۰ است.