شناسهٔ خبر: 93334 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته جهانی ایمنی راه عنوان شد؛

ارتقای ایمنی جاده ها، حیاتی است

روکش آسفالت -5 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ضمن گرامیداشت هفته جهانی ایمنی راه (۲۷ اردیبهشت تا ۲ خرداد) اظهار داشت: ارتقای ایمنی جاده ها دغدغه همیشگی و اولویت کاری راهداران بوده و امری حیاتی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ضمن گرامیداشت هفته جهانی ایمنی راه (۲۷ اردیبهشت تا ۲ خرداد) اظهار داشت: ارتقای ایمنی جاده ها دغدغه همیشگی و اولویت کاری راهداران بوده و امری حیاتی است.

 نجفی در ادامه عنوان کرد: ایمنی راه ها باعث توسعه اقتصادی در کشور شده و حساسیت‌ها در این بخش توسط راهداران ما بسیار جدی‌ گرفته می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران مهم ترین دستاورد افزایش ایمنی را در جاده های استان کاهش فوتی های تصادفات رانندگی عنوان کرد و گفت: با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، مازندران موفق به کاهش متوالی پنج ساله در فوتی های ناشی از تصادفات ترافیکی در راه های برون شهری شده است.

 نجفی به اجرای طرح راهداری محوری "همزمان با سراسر کشور "در سطح محورهای استان اشاره کرد و افزود: با توجه به تردد ميليونی در جاده های مازندران، این طرح در سطح محور و در قالب اجرای روكش آسفالت، خط كشی، نصب علائم، اَشكار سازي نقاط پر حادثه، شانه سازی، تعویض گاردریل با نیوجرسی، رنگ آمیزی پایه ها و نرده ها، شستشو و ساماندهی علائم، اصلاح قوس ها و ... با جدیت در دست اجراست.

وی با اعلام اینکه نهضت روکش آسفالت را در محورهای استان مازندران آغاز کردیم، گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای این پروژه از محورهای شریانی(هراز ، کندوان و سوادکوه) و سپس محورهای اصلی، فرعی و روستایی آغاز شده است.

 نجفی در ارتباط با اقدامات انجام شده در خصوص عملیات جابه جایی نیوجرسی به جای گاردریل گفت: در سال گذشته ۶۵ کیلومتر عملیات مذکور در سطح محورهای اصلی استان انجام شده و این روند کماکان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به اجرای عملیات خط کشی در سطح محورهای استان اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه با تمام محدودیت های اعتباری این اداره کل توانسته با برنامه ریزی و بازدیدهای میدانی صورت گرفته ، اقدامات گسترده ای در خصوص اجرای خط کشی در محورهای تحت پوشش خود انجام دهد. 

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: در همین راستا نیز ۳۵ نقطه پر حادثه در جاده های استان در سال گذشته توسط راهداران رفع و ایمن سازی شد.