شناسهٔ خبر: 93355 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

رکورد دولت در احداث بزرگراه‌های کشور/ افزایش روزانه ۳ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور

افتتاح وزیر راه و شهرسازی ضمن افتتاح هفت کیلومتر از باند دوم محور مبارکه_مجلسی_ بروجن و دستور آغاز روکش بتن غلتکی گفت: در این دوره دولت سالانه ۱۰۰۰ کیلومتر به راه‌های کشور اضافه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آئین بهره‌برداری از باند دوم مبارکه- مجلسی- بروجن اعلام کرد: یکی از گره‌های مهم در محور تردد مردم مبارکه- بروجن به همت مسئولان استانی امروز برطرف شد.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم تشریح کرد: پروژه باند دوم مبارکه مجلسی بروجن به طول ۴۱ کیلومتر (در استان اصفهان) است که ۱۲ کیلومتر آن در سنوات گذشته تکمیل شده است.

وی افزود: با تلاش و پیگیری‌های ویژه بعمل آمده ۷ کیلومتر دیگر از این پروژه در کمتر از سه ماه تکمیل شد که در اسفند ماه ۱۳۹۹ بازگشایی و زیر بار ترافیک رفت.

قاری‌قرآن با بیان اینکه ۲۲ کیلومتر دیگر از این مسیر با سرعت در دست احداث است و از برنامه زمان‌بندی جلوتر است گفت: این پروژه هم از نظر توانمندی اجرایی و هم از نظر اعتباری شرایط خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی این بخش از پروژه روش اجرای بتن غلتکی(RCCP) است که با توجه به اینکه در استان اصفهان ما در بحث روکش آسفالت دچار مشکل بودیم بحمدالله با این روش مشکل مرتفع می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: روش اجرای بتن غلتکی نسبت به روش قبلی علاوه بر دستیابی به کیفیتی بهتر، دارای مزایای اقتصادی (صرفه جویی) و کاهش قابل ملاحظه در زمان ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر از پیمانکاران این پروژه اذعان داشت: در این دوره سالانه ۱۰۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه شده است که یک رکورد محسوب می‌شود؛ به بیان دیگر روزانه سه کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه شده که سهم بزرگی در کاهش گره‌های ترافیکی داشته است.

وی با تاکید بر پیگیری تکمیل مسیر باقی‌مانده از محور مبارکه- بروجن، خطاب به نماینده مبارکه درخصوص وضعیت تخصیص اعتبارات، ابراز داشت: وزارت راه و شهرسازی مشکل ردیف اعتباری ندارد، سال ۱۳۹۶ اعتبارات وزارت خانه حدود ۵ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌ها سال گذشته این رقم به ۱۲ هزار میلیارد رسید و برای سال ۱۴۰۰ نیز بیش از ۱۷ هزار میلیارد پیش‌بینی شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه در این دوره تمام پروژه‌های سنواتی و تاریخی که ۲۰ - ۳۰ سال بر زمین مانده بود، جمع شد و طرح‌های راه آهن و اتوبان‌ها نیز تکمیل می‌شود، گفت: این‌ها با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی و کمک دولت نیست و از طریق بازار سرمایه و توجیه اقتصادی طرح‌ها، تلاش می‌کنیم راندمان حرکتی و اجرایی طرح‌ها تسریع شود.

باند دوم مبارکه- مجلسی- بروجن به طول ۷ کیلومتر با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح و عملیات اجرایی روکش بتن غلتکی آغاز شد.

طول کل مسیر ۴۱ کیلومتر است که امروز هفت کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. این مسیر یکی از پر حادثه‌ترین محورهای استان بوده است که با بهره‌برداری بخشی از باند دوم محور مبارکه- بروجن انتظار می‌رود حوادث جاده‌ای در این محور کاهش یابد.