شناسهٔ خبر: 93368 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

تداوم بارش‌ها در برخی نقاط کشور تا اواسط هفته/ خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور و خوزستان

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش‌ها در برخی نقاط کشور تا اواسط هفته از خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور و خوزستان خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۳۱ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

گودرزی گفت: امروز جمعه جوی پایدار برای بیشتر نقاط کشور پیش‌بینی شده و تنها در ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد. فردا شنبه برخی نقاط آذربایجان‌های شرقی و غربی، کرمانشاه و مناطق مرتفع و کوهستانی برخی استان‌ها مثل اردبیل، جنوب کردستان، شمال زنجان، غرب مازندران، شرق تهران، شمال سمنان، شمال شرق فارس و جنوب کرمان بارش باران رخ می‌دهد. 

وی ادامه داد: روز یکشنبه در برخی از مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس بارش ها ادامه دارد. بارش ها تا اواسط هفته آتی با شدت و ضعف در کشور تداوم دارد و برای روزهای شنبه تا دوشنبه بارش‌ها شدت بیشتر داشته و ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در شرق و جنوب شرق کشور برای سه روز آینده به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد‌وخاک پیش‌بینی می‌شود. امروز و فردا هم با توجه به افزایش سرعت وزش باد در خوزستان به ویژه نیمه غربی احتمال رخداد پدیده گرد و خاک وجود دارد. همچنین امروز آب‌های خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

وی افزود: در تهران امروز  آسمان صاف تا قسمتی ابری است و گاهی وزش باد رخ می‌دهد. ۳۵ درجه سانتی گراد بیشینه دمای امروز تهران خواهد بود.