شناسهٔ خبر: 93375 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در بلندی‌های البرز مرکزی و ۱۰ استان کشور/خیزش گردوخاک در زابل/باد و گردوخاک در خوزستان، ایلام و بوشهر

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش پراکنده، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در بلند‌های البرز مرکزی و ۱۰ استان کشور از تداوم بارش‌ها تا اواسط هفته در کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز اول خرداد و روزهای آتی توضیح داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، برای برخی نقاط استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان و بلندی‌های البرز مرکزی، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

گودرزی ادامه داد: یکشنبه دوم خرداد، بارش‌ها علاوه بر تشدید در بلندی‌های البرز مرکزی و ۱۰ استان کشور در برخی از نقاط اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، شمال فارس، کرمان و غرب یزد، بارش پیش‌بینی می‌شود. ضمن آنکه بارش تا اواسط هفته ادامه دارد.

وی توضیح داد: امروز در منطقه زابل، وزش بادهای شدید توام با گردوخاک رخ‌ می‌دهد که سبب کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی آن مناطق می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی در برخی از نقاط استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر، باد و گردوخاک پیش‌بینی شده است. همچنین، تهران برای عصر و اوایل شب، افزایش ابر و وزش باد، دارد.