شناسهٔ خبر: 93434 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی به مناسبت سوم خرداد مطرح کرد؛

تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران با آزادسازی خرمشهر محقق شد/ ایجاد توسعه پایدار و متوازن درخوزستان وظیفه‌ای ملی است

علیرضا افشاری فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با آزادسازی خرمشهر تثبیت و جایگاه ایران در دنیا ارتقا یافت، بر ضرورت توسعه استان خوزستان تاکید کرد.

علیرضا افشاری فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن تبریک فرارسیدن سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، این روز را یکی از پرافتخارترین روزها در دوران هشت سال دفاع مقدس نامید که نقش موثری در تثبیت اقتدار و توانمندی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران داشت. 

افشاری تصریح کرد: دفاع و بازپس‌گیری سرزمین، سبب شد تا معادلات جهانی نسبت به قدرت و توان نظامی ایران تغییرکند و نقش آن در دنیا ارتقا یابد.

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی با یادآوری اینکه سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر یکی از به یادماندنی‌ترین روزها در دوران هشت سال دفاع مقدس بود و با اشاره به اینکه به فرموده امام خمینی (ره)، خرمشهر را خدا آزاد کرد، توضیح داد: آزادی خرمشهر نقطه عطفی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود و سبب شد تا نظام جمهوری اسلامی ایران تثبیت و قدرت نظامی کشور به دنیا نشان داده شود. همچنین اهداف نظامی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی درآن مرحله بطور کامل بدست آمد.

افشاری در بیان نقش وزارت راه و شهرسازی در دوارن هشت سال دفاع مقدس و همچنین آزادسازی خرمشهر، اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی در دوران جنگ و همچنین آزادسازی خرمشهر که سوم خرداد ۱۳۶۱ محقق شد، دو وزارتخانه مجزا بود که شامل راه و ترابری و مسکن و شهرسازی بود و هر کدام از وزارتخانه‌ها در پشتیبانی از رزمندگان اسلام نقش مفید و موثری داشتند.

به گفته وی، ایجاد راه‌های مواصلاتی ایمن، احداث سازه‌های بیمارستان‌ها، سنگرهای بتنی، سایت‌های راداری و پناهگاه‌ها، بازسازی راه‌ها، پل‌ها و ابنیه و همچنین احداث بیمارستان‌ها و ساختمان‌های پراهمیت نقش سازنده وزارت راه و شهرسازی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی یادآور شد: در صنعت ریلی، صنعت حمل ونقل و صنعت هوایی همگی بسیج شدند با پشتبانی موثر خود از رزمندگان اسلام، دشمن بعثی را به عقب برانند.

به گفته فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی، اقداماتی که در نوسازی، ایجاد سنگرهای امن، احداث بیمارستان‌های بتنی انجام شد، سبب کاهش تلفات انسانی و خسارات به سرمایه‌های ملی شد.

افشاری در ادامه استان خوزستان را یکی از استان‌های بااهمیت کشور خواند و بر توسعه پایدار آن تاکید کرد و گفت: با گذشت نزدیک به چهار دهه از آزادسازی خرمشهر و سه دهه از پایان جنگ تحمیلی، هنوز شاهد هستیم که زیرساخت‌های استان مشکلاتی دارد که باید در این خصوص با تاکیدات رهبرانقلاب، کارهای سازنده‌ای انجام شود.

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: آب شرب منطقه خرمشهر و استان خوزستان مشکلاتی داشت که با تلاش‌ها و اقدامات قرارگاه خاتم در استان، وضعیت آب شرب منطقه تا حدودی حل شد.

وی بر حل مشکلات زیرساختی  و همچنین تاسیسات شهری خدمات شهری استان تاکید کرد و توضیح داد: ایجاد توسعه پایدار در خوزستان نیازمند همراهی فرا وزارتخانه‌ای است که امید است سایر وزارتخانه ها نیز در همکاری با وزارت راه و شهرسازی نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

افشاری گفت: سال گذشته با فرمان رهبر انقلاب، چهارمین مرحله کمک‌های مومنانه که شامل یکهزار بسته کمک‌های مردمی در مناطق محروم استان بود، انجام شد که بین نیازمندان منطقه توزیع شد.

وی تصریح کرد: در خصوص ارایه کمک‌ها به نیازمندان منطقه و بازسازی و نوسازی برخی از مناطق نیازمند اعتبار، اراده و بودجه کافی هستیم تا بتوانیم بخشی از دین خود را به مردم شهیدپرور  استان خوزستان که همواره در جنگ تحمیلی  پایمردی کردند، ادا کنیم.