شناسهٔ خبر: 93455 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

پیشرفت ۱۰۰ درصدی پروژه فرهنگی–هنری ملارد/ اجرای عملیات فونداسیون در تمامی سایت‌های اقدام ملی در خرداد ماه سال جاری

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در بازدید یک روزه از غرب استان و پروژه ایرانی–اسلامی ساختمان فرهنگی–هنری ملارد پیشرفت فیزیکی پروژه را صددرصدی اعلام و شروع اجرای فونداسیون در پروژه های اقدام ملی مسکن را اعلام کرد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در ابتدای سفر از پروژه فرهنگی - هنری ملارد که در دورترین و محروم‌ترین شهرستان استان قرار دارد و از پیشرفت ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده و به مرحله نهایی تکمیل رسیده، بازدید شد و مراحل نهایی کار مورد رصد قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: سرانه فرهنگی-هنری در ملارد به شدت پایین است و علی رغم تمامی تلاش‌ها و فعال بودن پروژه در نوروز امسال نیاز است تا با پیگیری و همراهی جدی فرمانداری شهرستان این پروژه به زودی به بهره‌برداری برسد و مردم شهرستان از مواهب آن برخوردار شوند و مقرر شد عملیات آسفالت توسط شهرداری مربوطه انجام شود و هم چنین اداره ارشاد اسلامی تجهیزات سالن را تکمیل کند، در جلسه فرمانداری ملارد با بررسی موارد مقرر شد با هدف کاهش مشکلات ساکنین پروژه مسکن مهر صفادشت در شهرستان ملارد تصمیماتی در خصوص پیگیری جلسات با سازمان ملی زمین و مسکن اتخاذ و نهایی شود.

محبت خواه افزود: در فرمانداری شهرستان بهارستان مذاکرات خوبی در خصوص تامین مجوز آب پروژه‌های اقدام ملی، نحوه انتقال خط لوله فاضلاب و ادامه کمربندی اسلامشهر-رباط کریم به عمل آمد که امیدواریم با پیگیری در سطح ملی شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان پرتراکم و پرجمعیت بهارستان باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه سفر یک روزه خود از غرب استان به سه پروژه اقدام ملی تولید مسکن در شهرستان‌های شهریار، رباط کریم و اسلامشهر سرکشی کرد و با انبوه سازان، مشاوران و مسئولان شهرستانی مذاکراتی در راستای افزایش سرعت پروژه‌ها داشت که افق خوبی ترسیم شود.

وی خاطر نشان کرد: سرعت عملیات اجرایی اقدام ملی تولید مسکن در مجموع خوب بوده و اجرای فونداسیون در تمام سایت‌های اقدام ملی در شهرستان‌های استان تهران در خردادماه حتمی است و این سرعت افزایش تا پایان خرداد ماه با قدرت ادامه خواهد داشت به گونه‌ای که  در اواخر خرداد مجدد از نزدیک میزان پیشرفت را رصد خواهم کرد و روسای شهرستان‌ها نیز مکلف هستند روزانه پیشرفت پروژه‌ها را دنبال و مسائل و موضوعات را در شهرستان‌ها حل و فصل کنند.

محبت خواه در ادامه بازدید خود به سراغ پروژه فرهنگی هنری نسیم شهر رفت و گفت: ۵۰ نفر کارگر و مهندس فعال در تمام جبهه‌های کاری این پروژه مشغول فعالیت هستند که این پروژه نیز در هفته دولت سال جاری به مرحله افتتاح خواهد رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان سفر یک روزه خود از پروژه تهرانسر بازدید و اعلام کرد: اگر چه در مجموع سرعت پیشرفت خوب است اما انبوه‌ساز یکی از پروژه‌ها دچار عقب‌ماندگی زمانی شده که اخطار لازم داده شد و مقرر شد با توجه به مساعد شدن هوا در فصل بهار و تابستان  شیفت عصر و شب مجدد در تهرانسر فعال شود.