شناسهٔ خبر: 93462 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن در مسیر پیشرفت و بهره‌وری است/ اقدامات امروز راه‌آهن زمینه‌ساز پیشرفت آتی است

گرامیداشت روز ملی بهره‌وری در شرکت راه‌آهن با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌آهن در مسیر پیشرفت و بهره‌وری قرار دارد، اقدامات امروز این مجموعه را زمینه‌ساز پیشرفت آتی دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز ملی بهره‌وری در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرکت راه آهن در مسیر پیشرفت و تبدیل به یک سازمان پیشرفته قرار دارد، گفت:  خدا را شاکر هستیم که دغدغه بهبود، تغییر و تحول در راه‌آهن، با اقدامات نهادی که انجام شده است، در شکل و قالب مرکز جهادی پیشرفت روز به روز خود را معنی کرده  و به سمت اثرگذاری پیش می‌رود. در مسیری هستیم که یک راه آهن پیشرفته و با کیفیت و اثرگذار در زندگی مردم و حمل‌ونقل کشور را تجربه کرده و به آن بیش از گذشته افتخار کنیم.

وی ادامه داد: بهره‌وری و تحول و تعالی چیزی نیست که ما از بیگانگان به ارث برده شده باشیم. مولی علی (ع) فرمودند بدا به حال کسی که امروزش با دیروزش یکی باشد و این فرمایش ضرورت تغییر و تحول را می‌رساند. 

اسلامی با اشاره به نقش مدیریت در افزایش بهره‌وری سازمانی گفت:  احساس مسئولیت و پاسخگو بودن پایه پیشرفت است. مدیران باید در مقابل فرصتی که در اختیار دارند، پاسخگو باشند. پیشرفت نیاز به فرآهم آوردن شرایط محیطی دارد که این زمینه این مهم با تعهد و هدایت مدیریت ارشد و قدرت رهبری سازمان فراهم می‌شود.

وی افزود: اگر این انگیزه در سازمان وجود نداشته باشد، به سمت میرایی حرکت می‌کند. اما هرجا که این انگیزه، استعداد، ظرفیت، باور و اتحاد وجود داشته باشد، بهبود و تعالی سازمان محقق شده و سازمان به سمت پویایی گام بر می‌دارد. در صدر هرم توسعه بهره‌وری، نقش رهبری و مدیریت  قرار دارد که باید شرایط را فراهم کند. سازمان در این مسیر با انواع و اقسام نخواستن‌ها و نتوانستن‌ها و موانع مواجه می‌شود، بنابراین باید اراده مستحکم و باور قاطع وجود داشته باشد. 

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از بدگویی‌ها علیه شرکت راه‌آهن گفت: عده‌ای که گویا به راه آهن علاقه دارند و روزانه راجع به آن تحلیل می‌کنند، حرکت‌هایی که در این دوره مدیریت شرکت انجام شده و باعث ایجاد یک نهاد نوپا شده است  را حرکت‌هایی نمایشی ارزیابی می‌کنند. این در حالی است که این اقدامات نمایش نیست، بلکه آماده‌سازی و فراهم‌سازی شرایط برای توسعه و پیشرفت است که لازمه رسیدن به نتایج معتبر و اعلی است.

وی ادامه داد: کسانی که برای مدت طولانی راه آهن در اختیار فکر آنان بوده است، این سازمان را در رکود قرار داده و سازمان را برای یک پیچ ساده وابسته به خارج نگاه داشتند. این عده افتخاری ندارند که امروز بخواهند دغدغه برای راه‌آهن داشته باشند. گذشته و آینده پرافتخار از آن کسانی است که نوآوری را دنبال کرده و اجازه دهند که انسان‌ها و عناصر و ظرهیت‌های علمی و پژوهشی و صنعتی کشور در مدار پیشرفت قرار بگیرد. کسانی که ظرفیت کشور را شکوفا کنند تا ما بتوانیم داشته‌های خود را بیشتر و بیشتر ارتقا دهیم و بتوانیم بهره‌وری ملی را به دست آوریم.

اسلامی در انتها گفت: اکنون با برداشتن گام‌های بسیار مقدماتی، به لطف الهی و با تایید سازمان ملی بهره‌وری، ما در مسیر دست یابی به بهره‌وری قرار گرفته‌ایم. ان‌شاالله در این مسیر، قطار در ریل توسعه و پیشرفت به صورت مستحکم حرکت کند و اقداماتی که به ارتقای قابلیت عملکرد منتهی می‌شود، با بکارگیری همه استعدادها و ظرفیت‌ها سازمان را رونق دهد تا یک سازمان قدرتمند اثرگذار و پیشرو را شاهد باشیم.