شناسهٔ خبر: 93468 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

چراغ بهره‌وری و نوآوری در راه‌آهن هیچگاه خاموش نشده است/ پروژه‌های زیادی در همکاری با وزارت دفاع در حال انجام است

گرامیداشت روز ملی بهره‌وری در شرکت راه‌آهن با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: چراغ بهره‌وری و نوآوری در راه‌آهن هیچگاه خاموش نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در نشست گرامیداشت روز ملی بهره‌وری در این شرکت، با اشاره به گزارش بهره‌وری در شرکت راه‌آهن که در این نشست ارائه شد، گفت:  اقداماتی زیادی برای توسعه بهره‌وری در شرکت راه‌آهن با حمایت وزیر راه و شهرسازی انجام می شود و به صورت بسیار جدی و خستگی ناپذیر و فزاینده در راه آهن در حال انجام است. حتی در ایام تعطیل نوروز نیز چراغ نوآوری و بهره‌وری در راه‌آهن خاموش نبود و اقدامات ارزنده‌ای انجام شد.

وی ادامه داد: بهره‌وری به معنای انجام کار درست با روش درست، یعنی تلفیق اثربخشی و کارایی است. تشخیص کار درست، انجام دادن اقدامات با اولویت و با اهمیت و مبتنی بر شاخص‌های علمی و درست انجام دادن آن‌ها،  یک مسیر بسیار ارزنده‌ است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و به صورت مستمر در قوانین بالادستی، تکالیفی برای دستگاه‌‌ها در این زمینه تعریف شده است. با این حال به نظر می‌رسد که بهره‌وری یک فرهنگ است و باید اراده آن در یک مجموعه به وجود بیاید. بنابراین کار با دستورالعمل و مقررات پیش نمی رود اما خوشبختانه خانواده بزرگ راه‌آهن، حتی شرکت‌های بخش غیر دولتی که با ما همکاری دارند، به موضوع بهره‌وری توجه ویژه دارند. 

رسولی گفت: یک اتفاق ارزنده‌ای که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، رییس مرکز ملی بهره‌وری و حضار در این جلسه انجام شد، بهره‌برداری از ریل‌کارت است که خوشبختانه در بستر ثمین کارت با همکاری شرکت ایزایران ایجاد شد.

وی افزود: در قالب تفاهم‌نامه با وزارت دفاع و تفاهم نامه‌های عملیاتی با حوزه‌های مختلف صنعتی، مدیرتی و بازرگانی پروژه‌های متعددی در حال انجام است که این یکی از آن هاست. دامنه این خدمت که امروز رونمایی شده و در اختیار همکاران من قرار گرفته است،  همه کارکنان راه‌‌آهن، شرکت‌های طرف قرارداد، کارگران و بازنشستگان عزیز  را در بر می‌گیرد. این عزیزان با استفاده از این سامانه هوشمند می‌توانند به صورت اعتباری از یک مجموعه وسیعی از فروشگاه‌ها در صنوف مختلف خرید انجام دهند.