شناسهٔ خبر: 93471 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه و شهرسازی به جمهوری ارمنستان اتفاق می‌افتد

بررسی  ترانزیت و روان‌سازی حمل‌و‌نقل ترکیبی بین ایران و ارمنستان

محمد اسلامی بالگرد وزیر راه و شهرسازی با توجه به دعوت وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان امشب به این کشور سفر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز با توجه به دعوت سورن پاپیکیان، وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان به این کشور سفر کرد. 

بررسی وضعیت ترانزیت و روان‌سازی حمل و نقل ترکیبی از ایران به ارمنستان و برعکس و اتخاذ راهکارهای تسهیل تردد و ترانزیت فی‌مابین دو کشور از طریق تکمیل زیربناها و کاهش عوارض جاده‌ای و رفع موانع، بررسی پروژه‌های زیربنایی ارمنستان به ویژه بزرگراه شمالی، جنوبی و راه‌آهن و امکان مشارکت در سرمایه‌گذاری و اجرای آن‌ها توسط شرکت‌های توانمند ایرانی، بررسی شبکه مسیرهای جاده‌ای و ریلی ارمنستان در اتصال به شبکه ریلی ایران از طریق نخجوان و سایر مسیرها، مشارکت در پروژه‌های زیربنایی ارمنستان و بازسازی راه‌های مواصلاتی و جاده‌ای، بررسی وضعیت پروازها و توسعه همکاری‌های هوانوردی دو کشور و همچنین تنظیم و امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های حمل و نقل با ارمنستان از جمله مواردی است که در دستور کار سفر وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به این کشور است. 

همچنین قرار است وزیر راه و شهرسازی در جریان این سفر از پروژه‌های زیربنایی حمل و نقل و شهرسازی کشور ارمنستان بازدید داشته باشد. 

در این سفر داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران وزیر راه و شهرسازی را همراهی خواهند کرد. 

براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته در این سفر قرار است وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با نیکول پاشینیان، نخست وزیر کشور ارمنستان، مهر گریگوریان معاون نخست وزیر، سورن پاپکیان وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌ها و همچنین واهان کروبیان، وزیر اقتصاد این کشور دیدار و ملاقات داشته باشد.