شناسهٔ خبر: 93481 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در تهران و ۲۳ استان کشور/کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شمال‌غرب و استان‌های ساحلی خزر/کاهش دما در پایتخت

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در تهران و ۲۳ استان کشور از کاهش دما در پایتخت و همچنین کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شمال‌غرب و استان‌های ساحلی خزر، خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جاده‌های کشور را برای امروز سوم خرداد، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در عصر و اوایل شب، برای مناطقی از آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، اصفهان، شمال فارس، یزد، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، کرمان، خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدو برق و وزش باد رخ می‌دهد.

نقشینه ادامه داد: فردا نیز در آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، بارندگی تداوم پیدا می‌کند. همچنین در سمنان، قم، اصفهان، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، خوزستان، گیلان، مازندران، فارس، یزد، کرمان، جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، شرایط بارش پراکنده وجود دارد و پیش‌بینی می‌کنیم، بارش‌ها در سواحل دریای‌خزر، شمال‌غرب و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز تداوم یابد.  

به گفته وی، چهارشنبه، بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، سواحل دریای‌خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی زاگرس و بخش‌هایی از جنوب‌شرق، بارش های پراکنده ادامه دارد. پنجشنبه نیز مناطقی از شمال‌غرب، بلندی‌ها و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، شرق و شمال شرق کشور تداوم بارش را دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از امروز تا پنجشنبه شمال‌غرب و سواحل دریای‌خزر، کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه‌ای خواهند داشت. همچنین دریای‌خزر، مواج و متلاطم می‌شود. پنجشنبه و جمعه شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز، مواج پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تهران امروز بعدازظهر افزایش ابر دارد و امشب در تهران بارش‌های پراکنده، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد، رخ خواهد داد. فردا تهران رگبار باران در مناطق شمالی دارد. کاهش دمای تهران از فردا آغاز می‌شود.