شناسهٔ خبر: 93537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۲ ماهه امسال صورت گرفت؛

خط کشی حدود ۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

ایوب کرد (2).JPG مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از خط کشی ۲۹۸ کیلومتر از محورهای این استان با استفاده از توان اکیپ امانی اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه های این اداره کل در ۲ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خط کشی راه‌ها از علائم ایمنی محسوب شده که به منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت صحیح وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده بخصوص در شب، تفکیک باندهای رفت و برگشت و کاهش میزان سوانح رانندگی انجام می‌شود.

وی افزود: براین اساس با استفاده از توان اکیپ امانی اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه های این اداره کل در ۲ ماهه امسال ۲۹۸ کیلومتر از محورهای استان خط کشی شد.

کرد نصب تعداد ۶۹ فلش و چراغ چشمک زن سولار، ساخت ۵۵ متر مربع تابلو اطلاعاتی و کیلومتر شمار و نصب تعداد ۵۹۰ علائم، تابلو و تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی را از دیگر اقدامات این اداره کل در ۲ ماهه امسال عنوان کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد سوانح جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که تحقق این هدف علاوه‌ بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان پذیر خواهد بود.