شناسهٔ خبر: 93544 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی:

سند راهبردی فرهنگی وزارت راه و شهرسازی تصویب شد

جلسه شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی با حضور معاون وزیر در جلسه شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی سند راهبردی فرهنگی وزارت راه و شهرسازی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جلسه شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی،  پس از بحث و تبادل نظر، سند راهبردی فرهنگی وزارت راه و شهرسازی تصویب شد.

هم‌چنین در این جلسه مقرر شد تا عملکرد کارهای کلان و محوری سال ۱۳۹۹ تهیه و برای اطلاع وزیر به دبیرخانه شورای فرهنگی ارسال شود.

از دیگر مصوبات این جلسه این بود که به منظور سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی، سامان‌دهی، نظارت، هدایت و هماهنگی کلیه امور فرهنگی در سازمان‌ها، شرکت‌های وابسته و ادارات کل واحدهای استانی نسبت به تشکیل اتاق فکر، شورای اجرائی و شورای هماهنگی سازمان‌ها و شرکت‌های واحدهای استانی اقدام شود.

دستور جلسه دیگر این نشست این بود که در آینده با سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در امور فرهنگی تفاهم نامه منعقد شود.

هم‌چنین در این جلسه مقرر شد تا اهم برنامه های فرهنگی سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ جهت اجرا برنامه ریزی شود.

از دیگر مصوبات این جلسه این بود که واژه‌ها و اصطلاحات مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی به صورت تجمیع شده به کلیه سازمان‌ها، شرکت‌ها و معاونت‌های ستاد ارسال شود.

دستور جلسه دیگر این نشست این بود که الفاظ و واژه‌های بیگانه در سطح وزارت‌خانه توسط شورای حفظ و ترویج زبان فارسی وزارت‌خانه متبوع شناسایی و اعلام شود.