شناسهٔ خبر: 93561 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

پیام وزیر راه و شهرسازی به مناسبت تشییع و تدفین پیکر ۲ شهید گمنام در مجتمع بندری شهیدرجایی

محمد اسلامی امضا وزیر راه و شهرسازی به مناسبت تشییع و تدفین پیکر دو شهید گمنام کهسوم خرداد در یادمان شهدای مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس به خاک سپرده شدند، پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به مناسبت تشییع و تدفین ۲ شهید گمنام در مجتمع بندری شهیدرجایی پیامی صادر کرد.

متن پیام وزیر راه و شهرسازی بدین شرح است: بندر شهید رجایی با میزبانی از پیکر دو شهید گمنام ۱۸ و ۲۰ ساله عطرآگین به لاله‌هایی از تبار عشق،شور و شعور و از جنس عاشوراییان شده است. شهیدانی که در سفره الهی متنعم و نمادی از ایثار، مردانگی و فداکاری هستند.این شهیدان که با  گمنامی نامشان به عرش رسیدند راست قامتان همیشه جاوید تاریخ ایران خواهند بود و پیکر مطهّر و معطّر این شهیدان در بندر شهیدرجایی صفا و معنویت روزافزون را خواهد ‌آفرید.

در ادامه این پیام آمده است: بر هیچ کس پوشیده نیست امنیت و اقتدار کنونی ایران اسلامی مرهون ایثار و فداکاری‌های شهدایی است که با گذشتن از جان شیرین خود، نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و ارزش‌های الهی و اسلامی را در این سرزمین زنده نگه داشتند.

بنادر کشور در دوران جنگ هشت ساله تحمیلی حق علیه باطل همواره محلی برای دفاع از حیثیت و استقلال بوده است و کارکنان بنادر همواره با حضور در این جبهه در دوران جنگ تلاش‌های و اقدامات به یاد ماندنی از خود نشان دادند و شهدا و مجروحینی را تقدیم انقلاب کردند و امید است با قدوم این شهیدان بیش از پیش منشأخیر باشند.

از مدیر عامل سازمان بنادرو دریانوردی، مدیر کل بنادر استان هرمزگان و تمام دست اندرکاران این اقدام مبارک و آرامش بخش تشکر می‌کنم.

گفتنی است، صبح سوم خرداد، همزمان با سالروز فتح خرمشهر، پیکر دو شهید ۱۸ و ۲۰ ساله که از مناطق عملیاتی فکه مربوط به عملیات والفجر مقدماتی و شرق دجله در عملیات بدر تفحص شده است،پس از استقبال رسمی وارد بندر عباس شد. پیکر دو شهید گمنام، طی مراسمی، در یادمان شهدای مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس به خاک سپرده شد.