شناسهٔ خبر: 93567 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی دو ماه گذشته صورت گرفت؛

بارگیری بیش از ۴۶۰ هزار تن چغندرقند از خوزستان

حمل چغندرقند مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۴۶۰ هزار تن چغندرقند از استان به استان های مقصد بارگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا اظهار كرد: برداشت چغندرقند از ۲۰ فروردین آغاز شد و تا سوم خرداد ۴۶۱ هزار و ۳۲۲ تن چغندرقند از سطح زمین های كشاورزی خوزستان به استان های مقصد بارگیری شد.

وی افزود: تاكنون ۲۴ هزار و ۹۹۴ كامیون از استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، قزوین، همدان و سایر استان ها به خوزستان اعزام شده اند كه با احتساب ناوگان حمل و نقل کالای استان، تاكنون از ظرفیت ۲۲ هزار و ۱۲۰ كامیون برای جابه جایی چغندرقند استفاده شده است.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان كرد: ۲ كارخانه تولید قند در استان اصفهان، ۲ كارخانه در استان فارس، ۲ كارخانه در استان كرمانشاه و در استان های همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری و خوزستان هر كدام یك كارخانه، خریدار محصول چغندرقند خوزستان هستند.

بهرامی نیا با تأکید بر اینکه با تمهیدات اتخاذ شده از سوی سازمان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، مشکلی در خصوص تأمین کامیون مورد نیاز جابه جایی کالا در استان وجود ندارد، گفت: پرداخت به موقع کرایه رانندگان مورد تأکید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که امیدوار هستیم شرکت های زیرمجموعه وزارت کشاورزی و وزارت صمت این موضوع را پیگیری کنند.